پرداخت یارانه به مددجویان زیر 18 سال بهزیستی و کمیته امداد

روز نو . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۳۳


آرزو ذکایی‌فر ،‌ یکی از گونه‌ها و اشکال رفاه اجتماعی را موضوع بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: همانطور که در مطالعه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمده است، تأمین اجتماعی یکی از ارکان اصلی رفاه اجتماعی است و در معنای جهانی، عمدتاً شامل «حمایت‌هایی است که جامعه در قبال پریشانی‌های اجتماعی و اقتصادی پدید آمده به واسطه قطع یا کاهش شدید درآمد افراد، ناشی از بیماری، بارداری، حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، سالمندی، بیکاری، از کار افتادگی، فوت و همچنین رویدادهای ناشی از افزایش هزینه‌های درمان و نگهداری خانواده به اعضای تحت پوشش خود ارائه می‌دهد»؛ این حمایت‌ها با همکاری و مشارکت مردم و دولت‌ها محقق می‌شود.
روزنو :

 وی ادامه داد: بر همین اساس، یکی از فعالیت‌های این معاونت، ارائه خدمات بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه اجتماعی بانوان سرپرست خانوار» در دو بخش شهری و روستایی است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۴۲ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار دارای بیمه شهری و ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش سازمان دارای بیمه روستایی و عشایر هستند.


معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه «بیمه و درمان»، یکی دیگر از موضوعاتی است که جزء نیازهای اولویت‌دار افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، اظهار کرد: سلامتی، یکی از موضوعات اصلی و اساسی هر جامعه‌ای است، چراکه بیماری و مشکلات جسمانی در کیفیت زندگی افراد تاثیر به سزایی خواهد داشت، بنابراین یکی از خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش اعم از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار و … موضوع بیمه پایه درمان و کمک هزینه‌های درمانی است.

بنابر اظهارات ذکایی‌فر، در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر دارای بیمه پایه سلامت و مابقی افراد دارای بیمه تامین اجتماعی و سایر صندق‌های بیمه‌ای درمان هستند.


وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۸۰ هزار نفر از گروه‌های تحت پوشش، از کمک‌هزینه درمان و حدود ۴۰۰ نفر از کودکان گروه سنی زیر ۱۸ سال تحت پوشش به نوعی از خدمات درمانی شامل عمل‌های جراحی، ترمیمی و … از طریق کمک‌هزینه درمانی بهره‌مند شدند.


معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد که با بازآرایی ، بازنگری، به‌روزرسانی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و قوانین مورد نیاز بویژه در موضوع بیمه تکمیلی مددجویان و همچنین مشارکت آحاد مردم به ویژه خیرین و داوطلبان، بیش از گذشته شاهد ارتقاء و افزایش ضریب نفوذ خدمات موثر در کمک به افزایش کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی جامعه و افراد تحت پوشش سازمان باشیم.   


مدیرکل بهزیستی مازندران از توزیع بیش‌از هفت هزار بسته ملزومات آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی در استان خبرداد.

فریبا بریمانی ، این ملزومات آموزشی را شامل دفتر، خودکار، مداد، مداد رنگی، دیگر لوازم آموزشی و کیف مدرسه به ارزش ۶۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تهیه ملزومات آموزشی برای دانش آموزان نیازمند همسو با اجرای پویش “همه حاضر” و در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی بهزیستی مازندران برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش تامین و بین آنان توزیع شده است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش بهزیستی، اظهار کرد: به همت خیران و مردم نوعدوست مازندران و با تمهیدات در نظر گرفته شده، تمام دانش آموزان نیازمند و زیرپوشش بهزیستی استان، امسال بسته تحصیلی رایگان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: ملزومات آموزشی شامل نوشت افزار در بین دانش‌آموزان دارای معلولیت، فرزندان زنان سرپرست خانوار، کودکان امداد بگیر، فرزندان مقیم مراکز شبه خانواده، کودکان کار و خیابان و در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم سراسر استان توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: بهزیستی مازندران با اجرای این پویش، بخشی از برنامه های جامع خود را برای کمک به بهبود شرایط تحصیلی دانش آموزان نیازمند زیرپوشش و کم برخوردار و همچنین در ایجاد فرصت های برابر آموزشی، عملیاتی کرده و تلاش می‌شود با کمک خیران و مردم نوعدوست، امکانات آموزشی لازم برای دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی فراهم شود تا هیچ‌ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات از تحصیل باز نماند.

بریمانی از همراهی همیشگی خیران و همکاری آن‌ها در اجرای پویش “همه حاضر”، قدردانی و ابراز امیدواری کرد با ادامه این حمایت‌ها، بتوان نیازهای آموزشی و معیشتی دانش‌آموزان را به شکل بهتری برآورده کرد.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.