از هر آنچه که اکو سیستم ما را بهم بزند باید دوری کنیم

پرسون . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۱۹


قائم پناه:
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: از دفع زباله گرفته تا هر آنچه که می‌شود در محیط طبیعی اثر بگذارد و اکو سیستم ما را بهم بزند باید دوری کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور در راستای عیادت از علی جمشیدیان محیط‌بانی که هفته گذشته از ناحیه صورت و سینه از سوی شکارچیان غیرمجاز مجروح شده بود، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در دولت مطرح شده، این است که همه ما محیط زیست را حمایت می‌کنیم و هر تلاشی که انجام بدهیم برای آیندمان است و اگر محیط زیست را تخریب کنیم محل زندگی خودمان را تخریب کرده‌ایم.

وی افزود: همه ایرانی‌ها می‌توانند حافظ محیط زیست باشند، از دفع زباله گرفته تا هر آنچه که می‌شود در محیط طبیعی اثر بگذارد و اکو سیستم ما را بهم بزند باید دوری کنیم. به عنوان یک وظیفه مردمی می‌توانیم اگر به طبیعت می‌رویم زباله‌ها را جمع‌آوری کنیم و محیط زیست خود را تخریب نکنیم، حالا در کنار این وظیفه، دولت هم باید کمک کند. دولت قطعاً حمایت‌هایی برای محیط‌بانان آسیب دیده در نظر دارد. همه ما حامی محیط‌بانان هستیم و اگر کوچک‌ترین آسیبی به آنها برسد با تمام وجود حمایتشان می‌کنیم.

انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای ملاقات با محیط‌بان مصدوم اصفهانی گفت: به دلیل این که نیروهای محیط بانی ما تکاپوی حفاظت از محیط‌های ۴ گانه را ندارند به همین خاطر باید از آن زیر ساخت‌های فناورانه استفاده کنیم و حتماً این موضوع در اولویت ما قرار دارد. ضمن این که باید محیط‌بانان از لحاظ حمایت‌های قضائی تقویت شوند و برخوردهای لازم و بازدارنده با متخلفین انجام شود.

فارس

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه