مسیر سبز "فباهنر" در سودسازی ۶ ماهه/ کسب سود خالص یک هزار و ۳۶۲ میلیارد تومانی "فباهنر"

بورس نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۰۱


شرکت صنایع مس شهید باهنر به بالاترین حجم تولیدات ۶ ماهه رسید؛

مسیر سبز "فباهنر" در سودسازی ۶ ماهه/ کسب سود خالص یک هزار و ۳۶۲ میلیارد تومانی "فباهنر"

"فباهنر" در پایان ۶ ماه نخست سال جاری با افزایش حجم تولیدات نسبت به ۳ سال گذشته روبه‌رو بوده است و همچنین در این راستا توانست در این بازه زمانی بالاترین مقدار فروش را از خود بر جای بگذارد.
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

شرکت صنایع مس شهید باهنر در گزارش اطلاعات صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۳، میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات تسمه و ورق مسی، تسمه ورق برنجی، لوله مسی، لوله برنجی، مقاطع مسی، مقاطع برنجی و مطلس به دست آورد مبلغی برابر با ۸ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان بود. این شرکت فلزی میزان درآمد‌های خود را از فروش محصولات در بازار داخلی، صادراتی و ارائه خدمات شناسایی کرد.

بیشترین تمرکز "فباهنر" از فروش محصولات مربوط به حضور در بازار داخلی است که سهم درآمدزایی ۹۶.۲۲ درصدی را از کل درآمد تجمیعی در اختیار دارد. میزان درآمدی که از بخش ارائه خدمات به ثبت رساند دربرگیرنده‌ی ۲.۵۲ درصد از درآمد‌ها بود و از فروش در بازار صادراتی نیز توانست به درآمد ۱۱۱ میلیارد تومانی برسد.

در این بازه زمانی میزان درآمد عملیاتی شرکت صنایع مس شهید باهنر با افزایش ۸۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بود. با توجه به کسر میزان بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی "فباهنر"، این شرکت به سود ناخالص یک هزار و ۸۲۸ میلیارد تومانی رسیده است. این میزان سود ناخالص در پایان شهریورماه رشد ۶۹ درصدی را تجربه کرد.

مقدار فروش محصولات "فباهنر" در ۶ ماه نخست سال جاری برابر با ۱۸ هزار و ۶۳۶ تن به ثبت رسید. در این میزان پرفروش‌ترین محصول "فباهنر" مربوط به تسمه ورق برنجی با ۳ هزار و ۱۶۲ تن بود. این مقدار فروش در بازار داخل کشور رخ داد و سهم نزدیک به ۱۷ درصدی از فروش را در اختیار داشت.

( کانال خبری فاندیشن) 

شرکت صنایع مس شهید باهنر در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ مقدار تولیدی که از محصولات خود صورت داد برابر با ۲۰ هزار ۵۵ تن بود و همان‌طور که گفته شد ۱۸ هزار و ۶۳۶ تن از محصولات به فروش رسید. بر این مبنا ۹۲.۹۲ درصد از محصولات تولید شده به فروش رسیده است.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید "فباهنر" در پایان ۶ ماه نخست سال جاری با افزایش حجم تولیدات نسبت به ۳ سال گذشته روبه‌رو بوده است و همچنین در این راستا توانست در این بازه زمانی بالاترین مقدار فروش را از خود بر جای بگذارد.

این شرکت فلزی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ توانست بر اساس عملکرد خود به سود خالص یک هزار و ۳۶۲ میلیارد تومانی برسد. این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته خود که سودآوری ۶۶۷ میلیارد تومانی داشت، رشد ۱۰۴ درصدی را در ۶ ماه نخست سال تجربه کرد. میزان سود خالصی که "فباهنر" در ازای هر سهم شناسایی کرد برابر با ۵۵۴ ریال بود که این مبلغ نیز رشد ۱۰۴ درصدی را به دنبال داشت.

شرکت صنایع مس شهید باهنر در این دوره مالی حاشیه سود خالص خود را ۱۵ درصد و همچنین حاشیه سود عملیاتی خود را ۲۰ درصد به ثبت رسانده است.

پایان مطلب

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه