ستاد مدیریت بحران استان یزد به حالت آماده‌باش درآمد

اعتماد آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۱۶


در پی صدور هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت موج سرد جوی و ورود سامانه بارشی در استان یزد، مدیریت بحران این استان به حالت آماده‌باش درآمد.

محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: وزش باد شدید بعضا با گرد و خاک، کاهش محسوس دما و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی در تمامی شهرستان‌ها از عصر امروز تا اواخر روز پنج شنبه پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، وی اضافه کرد: احتمال کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت و آسیب به محصولات کشاورزی از مهمترین اثرات این مخاطره جوی است و انتظار می‌رود عموم مردم احتیاط لازم در ترددهای جاده‌ای و به کارگیری ایمن از وسایل گرمایشی را در دستور کار قرار دهند.

ملک زاده از کشاورزان و باغداران خواست تا تدابیر لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی آسیب پذیر در برابر وزش باد و کاهش دما را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و افزود: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی در برخی از نقاط شهرستان‌های ابرکوه، تفت، مروست، مهریز و هرات شاهد بارش باران و احتمال بارش برف در قله‌ها هستیم و بر همین اساس احتمال جاری شدن رواناب و لغزندگی جاده در معابر عمومی وجود دارد.

وی از ورود این سامانه بارشی از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: با توجه به اولین بارش سال آبی استان، احتمال لغزندگی در معابر وجود دارد که نیاز است در تردد وسایل نقلیه فاصله طولی رعایت شده و حتی المقدور از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.