سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید به ۸ درصد برسد

سایت خبری تحلیلی کسب و کار . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۲۵


کسب و کار نیوز- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد و گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید به هشت درصد ارتقا یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا ظفرقندی روز سه شنبه در آیین نکوداشت سی‌امین سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت ایران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: شرایط کشور و مشکلاتی که در حوزه تامین منابع وجود دارد، سبب شده تا سهم سلامت از تولید ناخالص ملی به حدود چهار درصد کاهش یابد در حالی که باید این شاخص ۸ درصد باشد.

وی راه حل این کار را یافتن منابع مالی پایدار برای حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: چاره‌ای نداریم جز اینکه یک ساختار معین را به خصوص برای مردم فقیر و حاشیه نشین تعریف کنیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهکار این امر را گسترش نظام سلامت و اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع عنوان کرد و ادامه داد: استقرار پرونده الکترونیک برای اجرای نظام ارجاع ضروریست.

ظفرقندی در ادامه وظیفه بیمه را آموزش و پیشگیری از بیماری برشمرد و افزود: اگر راه های پیشگیری و مواجهه با سرطان به مردم آموزش داده شود، بیش از ۷۰ درصد این بیماری به موقع شناسایی می شود.

وی افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای را یکی دیگر از مشکلات نظام سلامت و بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ هزار مرگ‌ومیر جاده‌ای رخ می دهد که هزینه مالی، روحی و معنوی به دنبال دارد در حالی که با آموزش قابل پیشگیری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه باید برای تشویق مردم به سمت زندگی سالم و پیشگیری از چاقی هزینه کند، افزود: باید توجه ما در حوزه بیمه سلامت بر پیشگیری، آموزش عمومی و ارتقای سواد سلامت استوار باشد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه