آغاز ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره بوموسی

کیهان . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۹:۵۶


معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت 110 واحد مسکونی در جزیره ایرانی بوموسی خبر داد و گفت: قطعا جزیره بوموسی جزو اراضی لاینفک جمهوری اسلامی ایران است.
«ارسلان مالکی» در گفت‌وگو با ایلنا از آغاز ساخت 110 واحد مسکونی در جزیره ایرانی بوموسی خبر داد و افزود: مصوبه قانونی داریم که در جزیره تمام ایرانی بوموسی برای ساکنین و کسانی که علاقه‌مند به سکونت در جزیره ایران  هستند مسکن‌سازی کنیم و مصوبه ساخت 110 واحد به استان ابلاغ شد و به زودی عملیات ساخت آغاز می‌شود. 
وی با بیان اینکه جزیره بوموسی را به عنوان ملک خودمان می‌دانیم که می‌توانیم در آن منطقه دخل و تصرف کنیم، تاکید کرد: تمام اراضی جزیره بوموسی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان اراضی ملی در سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده ‌است.
معاون وزیر راه و شهرسازی که رئیس سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت:‌ قطعا جزیره بوموسی جزو اراضی لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و براساس قوانین کشورمان امکان ساخت و ساز در بوموسی برای ما فراهم است و برنامه‌های مسکن در جزیره به اجرا می‌رسد.
مالکی ادامه داد: در بحث واگذاری مسکن طبق ضوابط، اولویت با ساکنان جزیره است اما در اولویت بعدی هر فردی که متقاضی سکونت در این جزیره باشد می‌تواند در این جزیره صاحبخانه شود.
گفتنی است، رئیس ‌مجلس هم روز 29 مهر در سخنانی بر لزوم توسعه جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تاکید کرد و افزود: از دولت می‌خواهم شرایط مناسب برای توسعه گردشگری این جزایر طبق برنامه هفتم بودجه را فراهم کند.
«احمد مرادی»؛ نماینده بندرعباس، قشم و بوموسی نیز با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه و تاکید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد ما باید بر پایه دریامحور باشد، به خانه ملت گفت: استفاده از پتانسیل گردشگری جزایر سه‌گانه، بیش از هر چیز به تصمیم‌گیری و عزم جدی نیاز دارد. ما الان در بوموسی فرودگاه داریم. مشکل آب شرب را هم با آب شیرین‌کن حل می‌کنیم. زمینه برای توسعه برق هم فراهم است. وزارت میراث فرهنگی هم باید بودجه‌ای برای توسعه گردشگری در این جزایر درنظر بگیرد تا هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم شکل گیرد.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.