گزارش بی‌بی‌سی از ضربات مهلک حزب‌الله به رژیم صهیونیستی

کیهان . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۲۱:۱۰



 
 سرویس خارجی-
خبرنگارِ جنگ‌های منطقه در شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی به «ضربات مهلک حزب‌الله» به رژیم آپارتاید اسرائیل پرداخت و گفت: «تعداد زخمی‌ها و کشته‌های اسرائیلی در جنگ با حزب‌الله رو به افزایش است.»
میزان خسارتی که حزب‌الله به رژیم آپارتاید اسرائیل وارد کرده است، آن‌قدر زیاد هست که نتوان آن را به صورت کامل سانسور کرد. گرچه پشتکار صهیونیست‌ها در سانسور این خسارت‌ها و تلفات بسیار بالاست! حتی خبرنگار ارشد شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی که خبرهای جنگ‌ غزه و لبنان را پوشش می‌دهد نیز به این خسارت‌ها و تلفات اعتراف کرده است. او در گزارش خود به ضربات مهلک حزب‌الله به رژیم آپارتاید اسرائیل اشاره می‌کند که «تعداد زخمی‌ها و کشته‌های اسرائیلی در جنگ با حزب‌الله رو به افزایش است.» او در گزارش خود می‌آورد: «ارتش اسرائیل روزها پیش‌رَوی می‌کند و شب‌ها عقب‌نشینی؛ در مقابل ما هیچ عقب‌نشینی از سوی حزب‌الله نمی‌بینیم. بعد از یک‌سال هنوز اسرائیل نتوانسته بر حماس که به مراتب از حزب‌الله ضعیفتر است پیروز شود.» باید توجه داشت که این گزارش توسط یکی از شبکه‌های دولتی کشوری ساخته شده است که از حامیان سرسخت رژیم آپارتاید اسرائیل است!
حزب‌الله و مرحله جدید نبرد
برای این که از گزارش بی‌بی سی و تلفات و خسارات سنگین رژیم صهیونیستی تعجب نکنید، به خبر بعدی توجه کنید. اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در حال ورود به مرحله جدید رویارویی و تشدید تنش با رژیم صهیونیستی است و کارشناسان پیش‌بینی‌ می‌کنند در این مرحله حزب‌الله از سلاح‌های جدید رونمایی کند و اهداف راهبردی به بانک اهداف آن اضافه شود. تارنمای «النشره» در گزارشی در این باره نوشت: «در بحبوحه انتظارات سیاسی مبنی بر طولانی شدن جنگ اسرائیل علیه لبنان که وارد دومین ماه خود شده است، حزب‌الله مرحله جدیدی از تشدید تنش نظامی را آغاز کرده است و اتاق عملیات آن ورود به «مرحله جدید و تصاعدی در مقابله با دشمن اسرائیلی» را اعلام کرد.
عملیات سنگین حزب‌الله
مقاومت اسلامی لبنان اما دیروز بار دیگر موفق شد پهپاد دیگر خود را بر فراز آسمان شمال اراضی اشغالی و بندر اشغالی حیفا به پرواز درآورد. در پی نفوذ پهپاد مقاومت اسلامی لبنان به حیفا، آژیر هشدار در این شهر به صدا درآمد. حزب‌الله همچنین یک فروند دیگر از پهپادهای خود را بر فراز آسمان راس الناقوره در الجلیل غربی نفوذ داد و با موفقیت عملیات خود را به سرانجام رساند. 
این جنبش روز دوشنبه نیز ده‌ها موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد که به آتش‌سوزی‌های شدیدی در مناطق الجلیل منجر شد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کرده‌اند طی فقط چند ساعت ۲۵ موشک از جنوب لبنان به سمت الکرمئیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. روزنامه «معاریو» نیز به نقل از شهردار کرمئیل نوشت: «از ابتدای جنگ ۱۷ نفر از ساکنان شهر را از دست داده‌ایم و بیش از ۱۰۰ زخمی داشته‌ایم... ما بهای اقتصادی سنگینی را می‌پردازیم، زیرا شهر و مشاغل از بین رفته‌اند.» رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در این باره گزارش داد که آتش‌سوزی در نتیجه اصابت موشک در مناطقی در نزدیک شهر سخنین در الجلیل رخ داده است. همزمان با انتشار خبر پرتاب یک فروند موشک بالستیک از لبنان به اراضی اشغالی، منابع عبری از شنیده شدن صدای انفجارهای متوالی در الجلیل و حیفا خبر دادند.
مقاومت اسلامی لبنان همچنین بامداد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مواضع و تجمعات دشمن در تعدادی از مقرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر داد و افزود یگان‌های پدافند هوائی آن یک فروند پهپاد «هرمس ۹۰۰ » را سرنگون کردند... همچنین مجاهدین مقاومت اسلامی شامگاه یکشنبه در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها و در دفاع از لبنان و مردمش، تجمع نیروهای دشمن اسرائیلی را در «خله ورده» با موجی از موشک‌ هدف قرار دادند. این جنبش قدرتمند بمباران اهداف مختلف اراضی اشغالی از جمله شهرک کریات شمونا و میدان توپخانه در «اودم» را هم در برنامه دیروز خود داشت. حزب‌الله لبنان همچنین محل حضور نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در مقر المالکیه، الحاره شرق شهرک مرکبا و در کوه کحیل در شهر مارون الرأس را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در ۲ بیانیه جداگانه اعلام کرد که تحرکات نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در کوه کحیل در شهر مارون الرأس را با موشک هدف قرار داده و «بیت هلل» را نیز موشک‌باران کرده است. به طور خلاصه باید گفت که حزب‌الله از بامداد دیروز تا زمان تنظیم خبر حدود 20 عملیات علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است.
فرودگاه بن گوریون تعطیل شد
عصر دیروز نیز رسانه‌های صهیونیستی از شلیک موشک‌های بالستیک دوربُرد حزب‌الله به فلسطین اشغالی و به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر دادند.برخی رسانه‌ها نیز از توقف پروازها در فرودگاه بن گورین بنا به دلایل امنیتی خبر دادند و افزودند که دستوراتی در خصوص تغییر مسیر پروازها به مقصد تل‌آویو تا اطلاع ثانوی صادر شده است.
جنون صهیونیستی
در طرف مقابل، رژیم صهیونیستی که این روزها از ورود مقاومت لبنان به معادله «حیفا در برابر ضاحیه» عاصی و از شکست‌دادن حزب‌الله در میدان جنگ ناامید شده، برای ضربه‌زدن به پشتوانه مردمی حزب‌الله تقلا می‌کند. پس از حملات خشونت‌بار یکشنبه شب به مناطق مختلف لبنان به‌ویژه ضاحیه جنوبی بیروت، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، «یسرائیل کاتز»، صبح دیروز با انتشار تصویری از ضاحیه جنوبی و تأکید بر ادامه حملات علیه «گروه نیابتی ایران در لبنان» نوشت: «بیروت در شعله‌های آتش. در حمله گسترده یکشنبه شب اسرائیل، زیرساخت‌های مالی حزب‌الله در بیروت و سراسر لبنان هدف قرار گرفت.» مؤسسه مالی و اعتباری «قرض الحسن» – که در حوزه بانکداری اسلامی، اعطای وام‌های حمایتی و قرض‌الحسنه به اقشار ضعیف طبق مجوز رسمی وزارت کشور لبنان فعالیت دارد – هدف حملات اسرائیل بود. پس از حمله جنون‌آمیز رژیم صهیونی به شعب مختلف این مؤسسه مالی در بیروت، بعلبک، رایاک، صور، شهابیه، هرمل و...، این مؤسسه خطاب به مردم لبنان تأکید کرد که از همان آغاز جنگ تدابیری را برای حفاظت از سپرده‌های لبنانی‌ها انجام داده است و حمله اسرائیل، نشان‌دهنده ورشکستگی این رژیم اشغالگر در برابر توانایی‌های رزمی حزب‌الله است. پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که بیروت را در ساعات آینده شدیداً بمباران خواهد کرد. گفتنی است، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان از سال گذشته تاکنون به ۲۴۶۴ نفر رسید. این در حالی است که روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: «هزینه روزانه جنگ از 
نیم میلیارد شِکِل معادل ۱۳۵ میلیون دلار فراتر رفته است.»
حمله مجدد به یونیفل
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی (در حمله‌ای دیگر به یونیفل) اقدام به تخریب یک برج دیده‌بانی و دیوار یکی از پایگاه‌های این نیروها کرده است. وزارت خارجه لبنان نیز به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) واکنش نشان داد و این تجاوزات را محکوم کرد. وزارت خارجه لبنان، روز دوشنبه، خواستار موضع‌ قاطع بین‌المللی در حمایت از نیروهای یونیفل و الزام اسرائیل به توقف تجاوزاتش شد.
سایر رویدادها 
* مقاومت اسلامی در عراق پس از ۲ عملیات جداگانه در اراضی اشغالی بار دیگر صبح دیروز از هدف قرار دادن نقطه‌ای در جولان اشغالی در انتقام خون شهید «یحیی السنوار» خبر داد. رسانه‌های جنگ مقاومت عراق صحنه‌هایی از پرتاب پهپادها به سمت اهداف اسرائیلی را منتشر کردند.
* وزیر کشاورزی لبنان، ضمن ابراز نگرانی از احتمال محاصره کشورش توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد دولت برای هرگونه اقدام تل‌آویو برنامه دارد.
* نخست‌وزیر موقت لبنان تأکید کرد این کشور به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند است. نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش‌بس قریب‌الوقوع در لبنان به صورت فعال در جریان است.
* تلاش‌های سمیر جعجع از شخصیت‌های سیاسیِ غربگرای لبنانی در مخالفت با مقاومت لبنان و جانبداری از اهداف جنگ رژیم صهیونیستی در لبنان، تمجید یک رسانه صهیونیست را برانگیخت! روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به تمجید از سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی پرداخت و نوشت که وی ممکن است به چالش جدی حزب‌الله لبنان تبدیل شود!
* وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که آمریکا درز اطلاعات در مورد حمله به حدیده را آغاز کرده است. اقدامات دولت آمریکا در درز اطلاعات درخصوص حمله به حدیده، با هدف حمایت از رژیم اسرائیل است و اینکه رهبری صنعا مجبور به توقف پشتیبانی از غزه شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه