مهم‌ترین عوامل بروز سکته مغزی

جهان نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۴۶


داغ کنيد+۰
کد مطلب : 901998
یک فوق تخصص سکته مغزی گفت: تشخیص و دانستن علائم سکته مغزی برای همه افراد، اهمیت بالایی دارد.
به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پوریا مشیدی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی ایران با اشاره به برگزاری این رویداد در روز‌های ۹ تا ۱۱ آبان در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران، اظهار کرد: اهمیت کنگره سکته مغزی از اهمیت خود سکته مغزی بیرون می‌آید؛ این بیماری بسیار شایع است و تا ۱۰ درصد افراد مسن را مبتلا می‌کند.

وی افزود: به دلیل افزایش سن و رعایت نکردن اصول اولیه و پیشگیری، شیوع این بیماری در کشور در حال افزایش است.

این فوق تخصص سکته مغزی اضافه کرد: سکته مغزی بسیار ناتوان کننده است؛ یعنی جزء دو علت اولیه ناتوانی بیماران محسوب می‌شود. این بیماری هم بسیار قابل پیشگیری است و هم زمان‌های خوبی برای درمان حاد و بازگرداندن علائم ناتوانی در ساعات اولیه وجود دارد.
مشیدی با اشاره به اهمیت سکته مغزی تصریح کرد: هر ۵ الی ۱۰ سال تصورات بنیادین ما درباره سکته مغزی تغییر می‌کنند و شیوع آن با سرعت بالایی روبه جلو است.

این فوق تخصص جراحی‌های درون‌عروقی مغزی ادامه داد: جمع شدن متخصصین و علاقه‌مندان به این رشته در کنگره‌های سالانه، شاید قوی‌ترین ابزار برای پخش کردن و تبادل دانش باشد.

وی در ادامه گفت: درمان و توجه به سکته مغزی رده‌های مختلفی از سیستم بهداشتی را درگیر می‌کند. در این صورت علائم سکته مغزی برای همراهان بیمار و بیمار و حتی پرستار، همکاران نورولوژیست و طب اورژانس همچنین همکاران بیهوشی مشخص می‌شود تا درمان نیز آغاز شود.

مشیدی همچنین افزود: با توجه به این که افراد متفاوتی درگیر سکته مغزی می‌شوند، یک فضایی لازم است که همکاران درباره این بیماری با یکدیگر گفت و گو کنند و اطلاعات تبادل شود.

وی عنوان کرد: در سکته مغزی همکاران و متخصصین متنوعی در مراقبت از بیمار درگیر می‌شوند؛ بنابراین کنگره سکته مغزی هر ساله در ایران اصلی‌ترین مکان تجمع همکاران مغز و اعصاب، طب اورژانس، متخصصان توان‌بخشی، پزشکان عمومی و ... است تا افراد متخصص این موضوع، درباره این مسائل با یکدیگر گفت و گو کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی ایران با اشاره به اهمیت دیگر این کنگره اظهار کرد: سکته مغزی سطح بالایی از مراقبت حاد را لازم دارد و مراقبت قابل قبول سکته مغزی نیاز دارد تمام امکانات یک سیستم درمانی در بالاترین کیفیت بسیج شوند.
https://jahannews.com/vdcdnf0njyt0zn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnf0njyt0zn6.2a2y.html
# تگ ها
سکته مغزی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.