۱۶ میلیون بیکار بیمه سلامت شدند

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۵۷


معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۶ میلیون جمعیتی که شغل رسمی نداشتند و بیکار بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش بازار، دکتر رضایی در برنامه زنده سلام خبرنگار گفت: طبق قانون همه ایرانی‌ها بیمه هستند، چراکه طبق قانون هفتم هر کس که فاقد بیمه پایه باشد خودبخود جزو بیمه سلامت محسوب می‌شود.

وی گفت: قانون بیمه همگانی درآبان ۱۳۷۳ در مجلس مصوب شد و حالا ۳۰ ساله شده و ۴۵ میلیون ایرانی را تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار داده است.

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار زوج نابارور هم از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده اند که حدود ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی آنها در بخش دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

دکتر رضایی ادامه داد: گستره پوشش بیمه‌ای ما در حال حاضر مناسب است، اما عمق کافی را ندارد.

وی اظهار کرد: در طی دو سال اخیر بیش از ۲ میلیون نفر از بیماران خاص، نشان دار شدند که خدماتی علاوه بر بیمه پایه دریافت می‌کنند که در سال اول ۵ هزار میلیارد تومان برای این صندوق هزینه شده است و در سال دوم ۷ هزار میلیارد تومان و در سال جاری هم حدود ۹ هزار میلیارد تومان برای عمق بخشی استفاده خواهد شد.

دکتر رضایی گفت: انتظار داریم در دولت چهاردهم متناسب سازی منابع سلامت صورت بگیرد؛ چند سال گذشته سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد کاهش یافته و ما توقع داریم طبق سند چشم انداز به ۷ درصد برسد.

وی افزود: امیدواریم برای الگوی ارائه خدمت هم به یک الگوی واحد برسد تا به شرایطی برسیم که بتوانیم به عمق بخشی دست پیدا کنیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.