بالاخره حقوق کارمندان برای سال 1404 تعین تکلیف شد+جزئیات

مثلث آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۴۴


کارمندان عزیز برای اطلاع از مبلغ افزایشی حقوق خود مطلب زیر را بخوانید.

حقوق کارمندان یکی از ارکان اساسی هر سازمان و نهاد دولتی است که باید به‌طور منصفانه تعیین شود. حقوق کارمندان نه تنها تأثیر مستقیم بر انگیزه و عملکرد آن‌ها دارد، بلکه نشان‌دهنده احترام به زحمات و تلاش‌های آنان نیز می‌باشد. پرداخت به‌موقع و کامل حقوق کارمندان باعث افزایش اعتماد و رضایت شغلی خواهد شد. همچنین، بهبود شرایط حقوق کارمندان می‌تواند به کاهش نارضایتی و تنش‌های اجتماعی کمک کند. در نهایت، توجه به حقوق کارمندان باید در اولویت تصمیم‌گیری‌های مدیریتی قرار گیرد تا به ایجاد محیطی مثبت و پربار منجر شود.

متوسط حقوق کارمندان دولت

متوسط حقوق کارمندان دولتی ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

شفافیت سازی بودجه دولت

بودجه یکپارچه شده تا شفافیت بیشتری داشته باشد و تلاش شده ارقام حقیقی در آن لحاظ شود تا به موقع دریافتی های مردمی اجرا و متناسب سازی‌ها و پرداخت مطالبت گندم کاران سال آینده به موقع انجام شود.

کاهش تورم در دولت

در این بودجه تلاش شده ضمن کاهش تورم، بودجه اثر مثبتی بر روی رشد اقتصادی داشته باشد، ضمن اینکه بودجه عمرانی کشور افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شناسنامه دار کردن پرداخت ها برای قابل رصد بودن بودجه در راستای شفافیت انجام شده است.

جماران

پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: شناسنامه دار کردن پرداخت‌ها برای قابل رصد بودن بودجه در راستای شفافیت انجام شده است. بودجه یکپارچه شده تا شفافیت بیشتری داشته باشد و تلاش شده ارقام حقیقی در آن لحاظ شود تا به موقع دریافتی‌های مردمی اجرا و متناسب سازی‌ها و پرداخت مطالبت گندم‌کاران سال آینده به موقع انجام شود.

وی افزود: در این بودجه تلاش شده ضمن کاهش تورم، بودجه اثر مثبتی بر روی رشد اقتصادی داشته باشد، ضمن اینکه بودجه عمرانی کشور افزایش یافته است.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: بودجه عمرانی، نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی صرف طرح‌های عمرانی خواهد شد. ۲۰۰ همت از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. از شب گذشته باقیمانده مطالبات گندمکاران شروع شده و تا پایان هفته نیز به پایان می‌رسد.

پورمحمدی ادامه داد: حقوق گمرکی ماشین الات و مواد اولیه ۲ درصد در نظر گرفته شد. شرکت های بورسی اگر افزایش سرمایه دهند، افزایش سرمایه مشمول مالیات نخواهد شد. معافیت مالیاتی حقوق در سال اینده به ۲۴ میلیون تومان ماهانه افزایش پیدا خواهد کرد. تعرفه ترجیحی برای غذا و داروی مردم حفظ شده است.

وی افزود: با درخواست رئیس جمهور، قرار شد در سال اینده مازاد ۲۰ درصد صندوق توسعه با موافقت رهبری در اختیار دولت قرار گیرد. دولت سال آینده ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق می‌فروشد، این میزان بابت اصل و بازپرداخت اوراق قبلی است.

اقتصاد آنلاین

در سال 1404، مجموع پرداختی یا تخصیصی به کارکنان دولتی و غیردولتی تحت هر عنوان از قبیل حقوق و مزایا (اعم از مزایای مربوط به شغل و یا شاغل)، مقرری یا مزد، حق‌السعی، حق شغل، حق شاغل، رفاهی و انگیزشی، بهره‌وری، فوق‌العاده‌ها، اضافه‌کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات، پاداش، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق پژوهش و کارانه اعم از مستمر یا غیرمستمر که ‌‌به‌صورت نقدی و غیرنقدی‌، از یک یا چند ، در بخش دولتی یا ‌غیر‌دولتی، چه از کارفرمای اصلی چه غیراصلی (موضوع تبصره (۱) ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم) باشد، پس از کسر معافیت‌های مصرح در قوانین، به شرح زیر مشمول مالیات‌بردرآمد حقوق است:

۱- سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی در سال 1404 مبلغ دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (2.880.000.000) ریال تعیین می‌شود.

اکستریم - مدیران خودرو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مالیات حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۴ چقدر شد؟

مالیات حقوق در لایحه بودجه 1404 چقدر شد؟

رئیس‌جمهوری صبح امروز لایحه بودجه 1404 را به مجلس تقدیم کرد که در آن جزئیات مالیات سال آینده نیز آمده است. اما مالیات حقوق در لایحه بودجه 1404 چقدر شده است؟

سبدگردان زاگرس

به گزارش تجارت نیوز، در سال 1404، مجموع پرداختی یا تخصیصی به کارکنان دولتی و غیردولتی تحت هر عنوان از قبیل حقوق و مزایا (اعم از مزایای مربوط به شغل و یا شاغل)، مقرری یا مزد، حق‌السعی، حق شغل، حق شاغل، رفاهی و انگیزشی، بهره‌وری، فوق‌العاده‌ها، اضافه‌کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات، پاداش، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق پژوهش و کارانه اعم از مستمر یا غیرمستمر که ‌‌به‌صورت نقدی و غیرنقدی‌، از یک یا چند ، در بخش دولتی یا ‌غیر‌دولتی، چه از کارفرمای اصلی چه غیراصلی (موضوع تبصره (۱) ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم) باشد، پس از کسر معافیت‌های مصرح در قوانین، به شرح زیر مشمول مالیات‌بردرآمد حقوق است:

۱- سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی در سال 1404 مبلغ دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (2.880.000.000) ریال تعیین می‌شود.

مطالعه بیشتر: بند جدید ارتقای ایمنی معادن زغال سنگ در لایحه بودجه ۱۴۰۴، جان کارگران را نجات می‌دهد؟

۲- نرخ مالیات بر مجموع درآمد حقوق اشخاص حقیقی به شرح زیر می‌باشد:

2-1- نسبت به مازاد مبلغ دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (2.880.000.000) ریال تا سه میلیارد و ششصد میلیون (3.600.000.000) ریال، ده‌ درصد (10%)

۲-2- نسبت به مازاد سه میلیارد و ششصد میلیون (3.600.000.000) ریال تا چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون (4.560.000.000) ریال، پانزده‌ درصد (15%)

2-3- نسبت به مازاد چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون (4.560.000.000) ریال تا شش میلیارد  (6.000.000.000) ریال، بیست درصد (20%)

2-4- نسبت به مازاد 6 میلیارد (6.000.000.000) ریال تا هشت میلیارد ریال (8.000.000.000) سی‌درصد (25%)

2-5- نسبت به مازاد هشت میلیارد ریال (8.000.000.000)، به بالا، 30 درصد (30%)

تمامی افرادی که در بخش‌های دولتی و غیردولتی تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد، قراردادی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق‌الزحمه، حق نظارت، حق‌التألیف، حق فنی و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند، نیز مشمول مالیات حقوق هستند. اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) قانون مالیات‌های مستقیم هستند. ضمناً مالیات قراردادهای پژوهشی مشمول حکم تبصره (۲) ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم الحاقی 27/4/1396 است.

۳- برای تعیین مالیات بر مجموع درآمد یادشده، پرداخت‌کنندگان قبل از هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف‌اند فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت‌کنندگان و میزان پرداخت یا تخصیص را برای محاسبه و تعیین مالیات متعلق به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نمایند. از تاریخ اعلام میزان مالیات مربوط به هر کارفرما در سامانه حداکثر تا پایان ماه بعد، پرداخت‌کننده باید نسبت به کسر و پرداخت مالیات اعلامی اقدام نماید. رعایت ترتیبات مذکور، جایگزین تکالیف مقرر در ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود. در صورت عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر، سازمان امور مالیاتی از طریق عملیات اجرای وصول مالیات نسبت به وصول آن اقدام می‌نماید.

۴- درآمد حاصل از عناوین برشمرده‌شده فوق و سایر عناوین که از مصادیق درآمد مواد (۸۲) و (۸۳) قانون مالیات‌های مستقیم نباشند، کماکان و همانند سال‌های گذشته، مشمول مالیات ‌بر درآمد حقوق است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.