بورل: گزارش‌ها درباره شمال غزه وحشتناک است

اکو نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۵۰


اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه گزارش‌ها درباره شمال غزه را وحشتناک توصیف کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه گزارش‌ها درباره شمال غزه را وحشتناک توصیف کرد و بار دیگر بر ضرورت برقراری آتش‌بس تأکید کرد.

بورل گفت: «گزارش‌ها درباره شمال غزه وحشتناک است. گرسنگی و کوچ اجباری را نمی‌توان توجیه کرد و بمباران تأسیسات آنروا محکوم است». وی اضافه کرد: «من از درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس جهت تأمین کمک‌های انسانی و فراهم کردن گذرگاه امن برای آواره‌ها در نوار غزه حمایت می‌کنم.»

منابع پزشکی در شمال نوار غزه امروز سه‌شنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با بمباران مداوم بیمارستان‌ها و کشتار مردم در تلاش برای از بین بردن همه نشانه‌های زندگی در شمال غزه با هدف اجرای طرح ژنرال‌هاست.

با گذشت بیش از یک سال از تراژدی انسانی در نوار غزه، نظامیان صهیونیست قصد دارند در جغرافیای انسانی این منطقه به ویژه شمال غزه با استفاده از ابزار «کوچ اجباری» تغییرات اساسی ایجاد کنند. در ششم اکتبر 2024 ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی دستور آوارگی دسته جمعی ساکنان شمال غزه را صادر و از آنها خواست تا به سمت جنوب مهاجرت کنند.

به گزارش «سی. ان. ان» پس از ضرب الاجل رژیم صهیونیستی، دیگر فردی از شمال غزه نمی‌تواند خارج شود و در عین حال فرد دیگری نیز نمی‌تواند وارد این منطقه فلسطینی نشین شود. نتیجه طبیعی چنین سیاستی خلق «زندانی در دل زندانی دیگر» خواهد بود. ناظران بین‌المللی با توجه به بمباران‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی در شمال غزه، از خطر قتل عام ساکنان این منطقه سخن می‌گویند. کارشناسان اما روند جاری در این منطقه را ناشی از «نقشه ژنرال‌ها» برای تغییر ژئوپلیتیک غزه می‌دانند. برهمین اساس در این یادداشت به بررسی برنامه رژیم صهیونیستی در خصوص شمال غزه خواهیم پرداخت.

جنگ اسرائیل با بیمارستان‌ها/نابودی مراکزپزشکی در شمال غزه
موشک مقاومت نشست شهرک سازی غزه را بر هم زد

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.