سرعت هوشمندسازی در استان قزوین بسیار کند و تدریجی است

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۱۷


دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین گفت: سرعت هوشمندسازی در استان قزوین علیرغم ظرفیت های فراوان آن بسیار کند و غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین روز سه شنبه با حضور جواد حسین پور رییس توسعه کسب و کار مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران ، محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، یاور عابدی دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین، جمعی از فعالان شرکت های استارت آپی و کسب و کارهای نوین و فعالان رسانه در سالن کنفرانس شرکت مخابرات قزوین برگزار شد.

یاور عابدی در این همایش اظهارداشت: استان قزوین با ظرفیت های بسیار خوبی که در عرصه مخابرات و زیرساخت های اینترنتی دارد به نظر می رسد متناسب با این توانمندی نتوانسته در عرصه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ورود کند که این نقیصه باید جبران شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال در استانداری ایجاد سرور مشترک بین شهرداری‌ها و دهیاری ها بود تا با یکپارچه سازی بتوانیم بستر بهره گیری از ظرفیت های هوشمندسازی را مهیا کنیم که این کار به صورت پایلوت در قزوین اجرایی شده است.

عابدی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که با جنگ های سایبری از سوی دشمن مواجهیم  باید بتوانیم امنیت فضاهای دیجیتال خود را تقویت کنیم و مهمترین راهکار این است که ابتدا امنیت دستگاههای اجرایی و بخش دولتی خود را تامین و تقویت کنیم تا آسیب پذیر نباشیم.

وی گفت: برای اجرای طرح های مرتبط با این کار خوشبختانه در قانون بودجه اعتباراتی پیش بینی شده تا کارها متوقف نشود.

دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین یادآورشد: در وضعیت کنونی هیچ چاره نداریم مگرذ آنکه به سمت هوشمندسازی شهرها و دستگاهها حرکت کنیم و ارایه خدمات بر اساس این بستر باشد لذا کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات استان هم بایستی باید مشارکت کرده و کمک کنند تا طرح های مرتبط با شهرهوشمند و اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در استان عملیاتی شود.

عابدی اظهارداشت: در این راستا بسرعت نیازمند تحول در نظام و سیستم اداری خود هستیم که در این راستا در کارگروه تحول اقتصاد دیجیتال که از دو سال قبل در استان راه اندازی شده تلاش می کنیم چالش ها و مشکلات این عرصه شناسایی و برطرف شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.