معافیت مشترکان برق روستایی و عشایری از عوارض در لایحه بودجه ۱۴۰۴

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۱۸


در لایحه بودجه ۱۴۰۴، عوارض مصرف برق برای مشترکان روستایی و عشایری مجاز حذف شده است، که این اقدام به منظور حمایت از این قشر و تسهیل دسترسی آن‌ها به خدمات برق‌رسانی صورت گرفته است.

به گزارش برنا، طبق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، امروز (سه‌شنبه 1 آبان ماه) بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس ارائه شد. این بخش شامل یک ماده واحده است که به‌وضوح احکام ضروری برای اجرای بودجه کل کشور را تعیین می‌کند. همچنین سقف منابع بودجه عمومی دولت، شامل درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، و فرضیات مرتبط با برآورد منابع و مصارف بودجه را مشخص می‌کند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۴، عوارض مرتبط با ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور با اصلاحات و الحاقات بعدی، به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی، در سقف یک‌صد و چهل هزار میلیارد ریال (۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تعیین شده است. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز از این حکم معاف خواهند بود.

بر اساس این لایحه، ۳۵ درصد از منابع جمع‌آوری شده به‌حساب شرکت توانیر در خزانه‌داری کل کشور و ۶۵ درصد باقی‌مانده به‌حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) واریز می‌شود. این منابع طبق موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور صرف اهداف تعیین‌شده در قانون مذکور خواهد شد.

در ادامه، واردات خودرو در چارچوب این بند و سقف تعیین‌شده منجر به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خواهد شد. همچنین، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، آیین‌نامه اجرایی مرتبط را تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه