آقای علی‌عسکری به قولتان عمل کنید!

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۴:۴۴


مجمع سالانه هلدینگ خلیج فارس در پژوهشگاه وزارت نفت با حضور مدیران و سهامداران برگزار شد و یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه، خرید باشگاه استقلال بود. سهامداران با طرح سوالات خود، نگران زیان‌دهی باشگاه و تأثیر آن بر منافع مالی هلدینگ بودند. عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، به این انتقادات پاسخ داد و تأکید کرد که در ابتدا با خرید باشگاه مخالف بودند، اما وقتی ۸۰ درصد از شرکت‌های سهامدار موافقت کردند، ناچار به پذیرش شدند.

 ما که در صداوسیما بودیم، حق پخش نمی‌دادیم. اما در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که باید حق پخش داده شود و می‌توانیم از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های باشگاه را تأمین کنیم. پیگیری این موضوع نیز توسط آقای شهریاری در حال انجام است.

حال که علی‌عسکری ادعای دریافت حق پخش و تأمین بخش عمده‌ای از هزینه‌های باشگاه استقلال را مطرح کرده است، باید دید که چگونه و با چه سازوکاری قرار است این موضوع پیگیری و اجرا شود. آیا مذاکرات او با مسئولان برنامه هفتم توسعه به نتیجه خواهد رسید، یا این وعده نیز همچون بسیاری از وعده‌های گذشته در حوزه ورزش، به‌زودی از یاد خواهد رفت؟

 که برخلاف شایعات مطرح شده، هلدینگ خلیج فارس تنها 480 میلیارد تومان بابت مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده است که بخش کوچکی از کل درآمد هلدینگ را تشکیل می‌دهد. او تأکید کرد که به هیچ وجه هزار میلیارد تومان برای خرید استقلال هزینه نشده است و بخش عمده هزینه‌ها از طریق برنامه‌های مسئولیت اجتماعی تأمین خواهد شد.

 که برنامه‌های متعددی برای افزایش درآمدهای باشگاه از طریق تبلیغات و سایر منابع در نظر گرفته شده است. او افزود که باشگاه استقلال به‌زودی وارد مسیر سودآوری خواهد شد و دیگر نیازی به تأمین مالی مستقیم از هلدینگ نخواهد داشت.

 "در حالی که در سایر نقاط جهان، تیم‌های فوتبال به‌عنوان یک بیزینس سودآور عمل می‌کنند، ما تاکنون سرمایه‌گذاری زیادی روی این باشگاه نداشته‌ایم. برخی تصور می‌کنند ما پول زیادی در این باشگاه هزینه کرده‌ایم، اما حقیقت این است که تنها منابع محدودی به این باشگاه اختصاص داده‌ایم."

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.