احتمالاً شما هم روش درست استفاده از شوینده دهان را نمی‌دانید

فرارو . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۴۰


اکثر افراد در تمام طول زندگی خود به روش اشتباهی از دهان شویه و سایر مراقبت‌های دهان و دندان استفاده می‌کنند.

فرارو- روش درست استفاده از دهان شویه پس از نخ دندان کشیدن و قبل از مسواک زدن است؛ ترتیبی که اکثر افراد اشتباه انجام می‌دهند.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی دات، یک اینفلوئنسر فضای مجازی به تازگی با فاش کردن روش درست استفاده از دهان شویه جنجال بزرگی به پا کرده است. این خانم اینفلوئنسر پس از مراجعه به دندان پزشک متوجه شد تمام طول زندگی خود ترتیب روتین مراقبت از دهان و دندان خود را اشتباه انجام می‌داد. دندانپزشک این خانم اینفولئنسر به او توصیه کرد به ترتیب از نخ دندان، دهان شویه و خمیر دندان استفاده کند! این درحالی است که اکثر افراد از دهان شویه به عنوان آخرین بخش از روتین مراقبتی دهان و دندان خود استفاده می‌کنند. این اینفلوئنسر معتقد است تبلیغ‌های اشتباه در تلویزیون باعث ایجاد این نگرش اشتباه شده است. با این حال خمیردندان مانند نرم کننده پوست است و باید در آخر روتین مراقبتی استفاده شود.

این اشتباه رایج واکنش متفاوتی از سوی کاربران اینترنتی به همراه داشت. در حالیکه برخی معتقدند ترتیب استفاده از دهان شویه و خمیردندان تفاوتی ندارد، برخی دیگر سال‌هاست از این روش درست استفاده می‌کنند. برخی از کاربران حتی پیشنهاد دادند نخ دندان پیش از استفاده به خمیردندان آغشته و خیس شود. پاسخ متخصصان متفاوت است. برخی دندان پزشک‌ها دلایل متعددی برای استفاده از دهانشویه قبل از مسواک زدن دارند و معتقدند این روش تأثیر بیشتری خواهد داشت. استفاده از دهان شویه باکتری‌های دهان را از بین می‌برد، پلاک دندان را نرم می‌کند و فرآیند مسواک زدن را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، استفاده از دهانشویه بعد از مسواک زدن خطر از بین رفتن فلوراید خمیردندان را به همراه دارد.

با این وجود، بسیاری از مردم هنوز بعد از مسواک زدن دندان‌های از دهانشویه استفاده می‌کنند. استفاده از دهان شویه به عنوان آخرین مرحله حس تمیزی بیشتری به دهان و دندان‌ها می‌دهد. دستور مصرف دهان شویه به ترجیحات فردی و نیاز‌های بهداشت دهان بستگی دارد. از سوی دیگر برخی از دندانپزشکان استفاده از دهانشویه را قبل از مسواک زدن برای از بین بردن ذرات غذا و باکتری‌ها توصیه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر استفاده از آن را بعد از مسواک زدن برای افزایش اثربخشی فلوراید توصیه می‌کنند. متخصصان همچنین هشدار دادند دهانشویه نباید جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شود و به عنوان ابزار اصلی حفظ بهداشت دهان و دندان استفاده شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.