مجلس انصراف شیرین‌زاد از هیئت نظارت بر مطبوعات را نپذیرفت

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۷:۰۴


بنابر نظر معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، علی شیرین‌زاد عضو ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات است.

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) انتخاب یک نفر از نمایندگان با معرفی کمیسیون فرهنگی به عنوان عضو در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار مجلس قرار داشت.

کمیسیون فرهنگی علی شیرین زاد و حمید رسایی را به عنوان کاندیدا به مجلس معرفی کرد که نمایندگان با 104 رای علی شیرین زاد را به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند.

دقایقی بعد از اعلام رای، علی نیکزاد رییس جلسه مجلس گفت: در جریان برگزاری انتخابات برای تعیین در هیات نظارت بر مطبوعات، آقای شیرین‌زاد دو مرتبه اعلام کرد که به صورت شفاهی و مکتوب انصراف داده‌ است بنابراین اگر آقای شیرین‌زاد انصراف داده‌، آقای رسایی عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات هستند.

اکنون معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که انصراف باید قبل از رای‌گیری و به صورت کتبی تسلیم هیات رییسه می شد تا رای گیری برای این نماینده انجام نمی‌گرفت و پس از برگزاری انتخابات چنانچه فرد منتخب قصد انصراف از عضویت داشته باشد باید به صورت مکتوب استعفای خود را به هیات رئیسه مجلس اعلام کند و فرایند انتخابات جدید طبق قانون انجام شود.

براساس این نظر معاونت قوانین، علی شیرین‌زاد با کسب 104 رای عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات شده است چراکه او پس از پایان رای گیری انصرافش را اعلام کرده که قابل قبول نیست و باید انصراف قبل از رای گیری اعلام می‌شد./ایرنا

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.