سهم ایران از اقتصاد دیجیتال با دو میلیون دلار تقریبا هیچ است

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۵۰


رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران گفت: سهم ایران از درآمد نیم تریلیون دلاری اقتصاد دیجیتال با کسب فقط دو میلیون دلار تقریبا هیچ است که باید این عقب ماندگی را بسرعت جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین روز سه شنبه با حضور جواد حسین پور رییس توسعه کسب و کار مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران ، محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، یاور عابدی دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین، جمعی از فعالان شرکت های استارت آپی و کسب و کارهای نوین و فعالان رسانه در سالن کنفرانس شرکت مخابرات قزوین برگزار شد.

جواد حسین پور در این همایش اظهارداشت: سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهانی حدود ۲ میلیون دلار است درحالی که امارات ۹۵۰ میلیارد دلار از این بازار کسب کرده و تجارت جهانی آن نیم تریلیون دلار است.

وی افزود: در یک دهه گذشته بدون تردید مهم ترین چالش کشور در زمینه اقتصاد بوده و علیرغم این که با تاکید مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال در عرصه اقتصاد هنوز نتوانسته ایم برای تحقق توسعه پایدار و اقتصاد پویا اقدام اساسی کنیم.

حسین پور یادآورشد: امروزه فنآوری اطلاعات حرف اول در اقتصاد را می زند و بورس فناوری اطلاعات در عرصه جهانی توانسته در رقابت با بورس نفت بخوبی جایگاه خود را پیدا کند و ما بایستی سهم بیشتری از این صنعت برای خود کسب کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه شرکت مخابرات با تامین زیرساختهای اساسی که بستر تحقق طرح های اقتصاد دیجیتال است توانسته بخوبی عمل کند و امروز با داشتن ۸۰ میلیون کاربر ایرانی ظرفیت خود را نشان داده که می توانیم از این توانمندی در اجرای طرح های نوین فنآوری استفاده کنیم.

حسین پور با اشاره به شرکت های استارتاپی و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال اظهارداشت: شاید در گذشته این شرکت های نو آور را نادیده می گرفتیم و نقش آنها ر در زیست بوم و اکوسیستم نوآوری باور نداشتیم اما امروز ضمن آشنایی با اهمیت آنها زمینه استفاده از استارت آپها در طرح های شاخص نوآوری را جدی گرفته ایم.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران گفت: باید کمک کنیم تا شرکت‌های استارت آپی وارد مارکت و برندسازی شوند و خود را معرفی کنند و فقط به حمایت های مالی و اعتباری از آنها بسنده نکنیم.

وی گفت: ظرفیت های مخابراتی کشور و استان بسیار مطلوب و قابل قبول است و داشتن جایگاه چهارم تا ششم در ارائه خدمات تلفن ثابت و تامین زیرساخت‌های ارتباطی منطقه ایجاب می کند این امکانات را دراختیار شرکت‌های استارت آپی هم قرار دهیم.

حسین پور اظهارداشت: بایستی ابتدا زیرساختها را برای توسعه اقتصاد دیجیتال مهیا کنیم و سپس چشم انداز و برنامه ریزی لازم را ترسیم کنیم و با هدف حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران یادآورشد: امروزه خیلی از مردم ساعت های متمادی را در فضای مجازی سپری می کنند و شاید به نوعی دچار استثمار و بردگی پدیده دیجیتال شده ایم و بدون تردید به راحتی می توان فرهنگ یک جامعه را از طریق همین فضای مجازی تعییر داد، لذا اگر نتوانیم محتوای تاثیرگذار تولید کنیم تحت تاثیر آسیب های فضای مجازی قرار خواهیم گرفت و متضرر می شویم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.