ادغام مراکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۵۰


تماس با شماره ۱۱۵ از تمامی شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، به مرکز استان در شهر یاسوج متصل میگردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمدامین نیکویی نژاد رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: بنابر ابلاغ سازمان اورژانس کشور در سال ۹۶ مبنی بر ادغام مراکز ارتباطات ۱۱۵ در سطح استان در نهایت در آخرین روزهای  مهرماه ۱۴۰۳ با هماهنگی های انجام شده با شرکت مخابرات تجمیع مراکز ارتباطات ۱۱۵ شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان در مرکز استان، شهر یاسوج انجام شد.

وی افزود: پیش از این تماس های دریافتی۱۱۵در شهرستان های باشت و دوگنبدان به مرکز ارتباطات اورژانس در شهر گچساران، شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئ به مرکز ارتباطات اورژانس در شهر دهدشت و تماس های بویراحمد، دنا و مارگون به مرکز ارتباطات در یاسوج وصل می شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این پس تمامی تماس ها با ۱۱۵ در سطح استان به صورت متمرکز به مرکز ارتباطات اورژانس۱۱۵ در شهر یاسوج متصل می شوند.

وی با بیان اینکه از این پس زمانی که شهروندان تمامی شهرستان‌های استان با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند به مرکز استان متصل می‌شوند، افزود: ماموریت‌های امدادرسانی از طریق سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس رصد و فرماندهی می‌شوند.

نیکویی نژاد اظهارداشت: در سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، پرسنل عملیاتی اورژانس از طریق یک نرم‌افزار ویژه که روی تلفن همراهِ پایگاهِ آن ها نصب شده است به ماموریت اعزام می‌شوند و تمام اطلاعات فرمِ امدادرسانی به بیمار نیز در این نرم‌افزار تعبیه شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد به مزایا انجام این طرح اشاره کرد و گفت: تمرکز تماس‌ها و نداشتن تماس بی‌پاسخ، وحدت رَویه فرماندهی اورژانس، نظارت متمرکز بر عملکرد واحدهای عملیاتی، ارتقای مدیریت بحران و فرماندهی حادثه، افزایش رضایتمندی امدادخواهان، امکان استفاده برخط نیروهای عملیاتی از خدمات مشاوره پزشک اورژانس از مزایای اجرای طرح ادغام است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت ذکر نام شهر در دادن آدرس به اورژانس، اذعان کرد: از تمامی مردم عزیز استان  درخواست داریم که هنگام تماس با اورژانس و ارائه آدرسِ محل حادثه در ابتدا به نام شهرستان و شهر خود اشاره و سپس اسامی خیابان‌ها را عنوان کنند زیرا اسامی خیابان‌ها در شهرستان‌های مختلف ممکن است همانند باشد و اشتباه در این موضوع، عملیات امدادرسانی را با تاخیر مواجه می‌کند. 

اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۱ پایگاه شهری، ۳۲ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتورلانس است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه