معاون استاندار خوزستان: ارتقای توان علمی و نوآوری در استاندارد موجب کاهش هزینه ارزیابی‌ها می‌شود

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۷:۲۸


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه نقش استاندارد در حمایت از تولید بی بدیل است و ارتباط بین استاندارد و صنایع لازمه تداوم و رشد تولید است، گفت: ارتقای توان علمی و نوآوری در استاندارد موجب کاهش هزینه ارزیابی‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمدراضی جلالی امروز سه شنبه یکم آبان ماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در محل سرسرای گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نقش استاندارد در حمایت از تولید بی بدیل است و ارتباط بین استاندارد و صنایع لازمه تداوم و رشد تولید است.

او با بیان اینکه ارتقای توان علمی و نوآوری در استاندارد موجب کاهش هزینه ارزیابی‌ها می‌شود، گفت: سختگیری های استاندارد برای تولیدکنندگان، اگر چه ممکن است سبب بروز مشکل هایی شود، اما رقابت در بازار جهانی بدون رعایت قوانین استاندارد و تولید محصول با کیفیت امکان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: بسیاری از محصول ها که در کشور تولید می‌شود به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، توانایی رقابت در بازار جهانی را ندارند.

جلالی با بیان اینکه استاندارد از امنیت غذایی مراقبت می‌کند، ادامه داد: متاسفانه مردم از این موضوع بسیار مهم اطلاع چندانی ندارند و با نقش و جایگاه استاندارد آشنا نیستند، لذا فرهنگ سازی و تبیین در این زمینه ضروری است.

او بیان کرد: امروزه تهدیدهای زیادی سلامت مردم را هدف گرفته و تغییر در رویه تغذیه و سبک زندگی، سلامت انسان ها را به خطر انداخته و در این میان استاندارد نقش ویژه ای در پیشگیری از این موارد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان با اشاره به جایگاه استاندارد در حفظ سلامت مردم اضافه کرد: هیچگاه سلامت مردم را فدای منافع فرد و یا دستگاهی نخواهیم کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.