۷ مزیت چشم‌بند برای بهبود کیفیت خواب شما

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۸:۲۲


استفاده از چشم‌بند یک راه حل مقرون به صرفه و قابل حمل است که به شما کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابید. چشم‌بندها با افزایش تولید ملاتونین کمک زیادی به بهبود کیفیت خواب شما می کند. این به نوبه خود کمک می کند تا به چرخه خواب و بیداری پایبند باشید و صبح روز بعد که از خواب بیدار می شوید شاداب تر شوید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از healthshots، مزایای چشم‌بند از مسدود کردن نور گرفته تا تنظیم چرخه خواب و بیداری و همچنین جلوگیری از خشکی چشم متغیر است. در اینجا ۷ دلیل برای استفاده از این موارد وجود دارد. در واقع، یک چشم‌بند می تواند از خشکی و خراش چشم در روز بعد نیز جلوگیری کند. برای آشنایی بیشتر با فواید چشم‌بند ، ادامه مطلب را بخوانید!

مزایای چشم‌بند برای خواب چیست؟
چشم‌بند برای کمک به افراد برای مقابله با مشکلات خواب مفید هستند. برخی از مزایای چشم‌بند عبارتند از:

۱. جلوی نور مصنوعی را می گیرد
قرار گرفتن در معرض نور هنگام خواب می تواند علائم خواب طبیعی بدن شما را مختل کند. این به این دلیل است که نور مصنوعی می تواند ملاتونین، هورمون خواب آور را سرکوب کند. نداشتن ملاتونین کافی می تواند منجر به اختلالات خواب مانند بی خوابی شود. چشم‌بند به جلوگیری از نور مصنوعی که مانع از خواب رفتن شما می شود، کمک می کند. امروزه بیشتر در معرض نور آبی مصنوعی ساطع شده از تلفن و تلویزیون خود هستیم. این باعث می شود که ما به خواب برویم.

ریتم شبانه روزی ما تحت تأثیر نور قرار می گیرد و چشم‌بند با جلوگیری از نور اضافی برای خواب با کیفیت در شب مفید است. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در مجله تحقیقات خواب منتشر شد، استفاده از چشم‌بند و گوش گیر ممکن است تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب ذهنی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه داشته باشد.

۲. حواس پرتی را محدود می کند
وقتی برای به خواب رفتن مشکل دارید، ممکن است وسوسه شوید که هر از چند گاهی گوشی خود را چک کنید. درست مانند مسواک زدن قبل از خواب از چشم‌بند به عنوان بخشی از روتین خود استفاده کنید. وقتی چشم‌بند می‌زنید، احتمال کمتری وجود دارد که کارهایی را انجام دهید که مانع از خوابیدن شما شود. استفاده روزانه از چشم‌بند می تواند به ایجاد یک پاسخ شرطی در مغز شما کمک کند و سیگنال دهد که وقتی چشم‌بند می‌زنید به خواب برود.

۳. احتمال بی خوابی را کاهش می دهد
یک چشم‌بند همچنین می تواند به جلوگیری از هرگونه صدای اضافی که از مغز می رسد کمک کند. حتی با چشمان بسته، باز هم می‌توانید فعالیت‌هایی را که در اطرافتان اتفاق می‌افتد، حس کنید.
چشم‌بند می‌تواند حواس‌پرتی‌های اضافی را که شب‌ها شما را بیدار نگه می‌دارند، از بین ببرد، مانند نور اطراف که خواب شما را مختل می‌کند.

۴. سردرد شما را تسکین می‌دهد
فتوفوبیا یا حساسیت به نور یکی از علائم رایج میگرن مزمن است. هرکسی که از میگرن رنج می‌برد، این احساس را می‌داند که در وسط روز اتفاق می‌افتد و پیدا کردن یک اتاق تاریک برای بازگشت به حالت عادی دشوار است.

یک چشم‌بند می تواند آن فرصت مورد نیاز را به شما بدهد، مهم نیست کجا هستید. این حتی زمانی مفیدتر است که پرده‌های تاریک ندارید یا نیاز به استراحت در محل کار دارید، چشم‌بند موجب تسکین میگرن می‌شود.

۵. به کاهش خشکی چشم کمک می‌کند
اگر از خواب بیدار می‌شوید و چشم‌هایتان می‌خارد یا می‌سوزد، یک چشم‌بند ممکن است به کنترل این وضعیت خشکی چشم کمک کند. اگر هنگام خواب بخاری یا دستگاه تصفیه هوا کار می کند، خطر خشکی چشم تشدید می شود. یک چشم‌بند می تواند در این موارد به کمک شما بیاید. حتی اگر نمی تواند رطوبت را به خانه شما بازگرداند، ممکن است رطوبت اطراف چشم شما را مسدود کند، آنها را هیدراته نگه دارد یا از گرد و غبار و آلرژی محافظت کند.

۶. به جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند
آیا می خواهید موثرترین راه برای جلوگیری از چین و چروک را بدانید؟ خواب! یک مطالعه اخیر از آکادمی پزشکی خواب آمریکا نشان داد که کم خوابی می تواند منجر به چین و چروک بیشتر و خطوط ریز اطراف صورت شود. با این حال، کمبود خواب تنها دلیل ایجاد چین و چروک نیست.

طبق مجله جراحی زیبایی، چین و چروک می تواند از حالات صورت در هنگام خواب نیز ایجاد شود. هنگامی که به شکم یا پهلو می خوابیم، تمایل به فشرده سازی اجزای صورت خود داریم که می تواند منجر به چین و چروک های بیشتر شود. استفاده از ماسک خواب ابریشمی می تواند به محافظت از ویژگی های حساس اطراف چشم شما در برابر آسیب اصطکاک کمک کند.

۷. استفاده در سفر
خوابیدن در خانه با بالش مورد علاقه خود همیشه آسان است. اما وقتی به شهر دیگری سفر می کنید، محیط اتاق شما نامشخص است و حمل بالش همیشه امکان پذیر نیست. قرار گرفتن در یک محیط جدید و شاید ناراحت کننده می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد.

پس بدن شما به حالت "نگهبانی در شب" می رود، و چرت زدن در محیط های جدید را برای شما سخت می کند. اینجاست که یک چشم‌بند به کار می‌آید. این می تواند به تنظیم محیط های ناآشنا کمک کند و به شما کمک کند بدون توجه به جایی که هستید به خواب بروید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.