اف‌بی‌آی هم درباره درز اطلاعات مرتبط با ایران تحقیق می‌کند/ اسکای نیوز:کارمند وزیر دفاع آمریکا مظنون اصلی است

جامعه خبری تحلیلی الف . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۸:۴۴


اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده درباره درز اطلاعات محرمانه راجع به برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای پاسخ به حمله موشکی اخیر ایران، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) تحقیقاتی را درباره انتشار غیرمجاز اسناد فوق‌محرمانه درباره واکنش رژیم صهیونیستی به حمله موشکی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده است.

به گزارش روزنامه «واشنگتن‌پست» اداره تحقیقات فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره درز ادعایی اسناد محرمانه بوده و در این زمینه با شرکا و همکاران خود در وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی همکاری نزدیکی دارد.»

این ۲ سند ابتدا روز جمعه از طریق یک کانال تلگرامی منتشر شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که یک در جامعه اطلاعاتی آمریکا و وزارت دفاع ایالات متحده افشا شده است. به ادعای این اسناد، رژیم صهیونیستی در حال جابه‌جایی تجهیزات نظامی خود برای انجام یک حمله نظامی در پاسخ به حمله موشکی بالستیک ایران در اول اکتبر بوده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، به‌اشتراک‌گذاری این اسناد فوق‌محرمانه تنها در میان پنج کشور موسوم به «پنج چشم» مجاز بوده است، یعنی ایالات متحده، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا.

اسکای‌نیوز: کارمند ارشد دفتر آستین مسئول افشای اسناد مرتبط با ایران است
 
یک مقام پنتاگون مدعی است یک کارمند ارشد در دفتر وزیر دفاع آمریکا مظنون به افشای اسناد محرمانه مرتبط با ایران است.

به گزارش ایسنا، یکی از مقام‌های پنتاگون مدعی شده یک کارمند ارشد در دفتر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مظنون به افشای اسناد محرمانه درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، این مقام پنتاگون گفت: کارمند مظنون به عنوان مدیر دفتر دستیار وزیر دفاع برای عملیات ویژه فعالیت می‌کند.

او در ادامه افزود: کارمند مظنون دارای مجوزی است که به او امکان دسترسی به اطلاعات بسیار محرمانه را می‌دهد.

پیشتر پایگاه آکسیوس در گزارشی به انتشار ۲ سند اطلاعاتی محرمانه آمریکایی و نگرانی مقامات این کشور درباره چگونگی لو رفتن آن‌ها اشاره کرده بود.

آکسیوس در گزارش خود اسناد فاش شده را به تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی پیرامون حمله احتمالی این رژیم به ایران ربط داد و نوشت: «اسناد فاش شده، حاکی جزئیاتی از فعالیت‌های نظامی اسرائیل در واکنش به حمله اول اکتبر ایران» با عنوان «وعده صادق ۲» است.

با این وجود، با توجه به اسناد فاش شده که به ادعای آکسیوس از درون ساختار امنیتی آمریکا فاش شده‌اند، گزارش آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نگاشته شده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، اطلاعات فاش شده، جزئیات رزمایش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی را فاش کرده و در صورت «تأیید» شدن صحت آن، حاکی از «بررسی دقیق تحرکات اسرائیل توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی» است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه