وعده جدید پزشکیان در خصوص رفع فیلترینگ در حاشیه تقدیم بودجه 1404

گجت نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۴۹


وعده جدید پزشکیان در خصوص رفع فیلترینگ در حاشیه تقدیم بودجه 1404 | گجت نیوز

رئیس جمهور در حاشیه تقدیم بودجه 1404 به مجلس، قول جدیدی برای فیلترینگ داده است. وعده جدید پزشکیان در خصوص رفع فیلترینگ چیست؟

رفع فیتلرینگ تبدیل به یکی از مباحث داغ این روزها شده و هر یک از نمایندگان مجلس و مقامات کشوری راجع به آینده آن اظهار نظر می‌کنند. مسعود پزشکیان از زمان مناظره‌های انتخاباتی تا به الان، تأکید بر رفع فیلتر پلتفرم‌های مختلف کرده و وزیر ارتباطات نیز به عنوان یکی از ارکان مهم در این حوزه، بارها به این موضوع اشاره کرده است. به تازگی رشیدی کوچی بیان داشته که شخص رئیس جمهور اختیار رفع فیلترینگ دارد که باید در این گفته تأمل کرد!

وعده جدید پزشکیان در خصوص رفع فیلترینگ

امروز یکم آبان ماه سال 1403، رئیس جمهور دولت چهاردهم در حاشیه تقدیم بودجه 1404 و در گفتگویی با خبرنگاران تأکید کرد که تا آخر پای وعده‌هایی که به مردم داده‌ام می‌مانم. ایشان در پاسخ به این سوال که آیا به وعده‌هایی که تاکنون داده‌اید، پایبند هستید یا خیر، گفت:

تا آخر پای حرف‌هایی که زده‌ایم هستیم و به وعده‌های خود پایبند خواهیم بود. قطعا در حال تلاش هستیم تا به حرف‌هایی که زده شده عمل شود.

به گفته مسعود پزشکیان، وزیر ارتباطات در حال جمع آوری اطلاعات مختلف در ماجرای فیلترینگ است و این هفته در نشست سران گزارشی ارائه کرده که قرار شده است مجلس، قوه قضائیه و وزارت ارتباطات راجع به آن صحبت کرده و جمع‌بندی برسند. ایشان همچنین در پاسخ به این سوال که دست دولت تا چه اندازه در داستان فیلترینگ باز است، بیان داشتند:

بحث کاملا کارشناسی است. روندی که اکنون طی شده به نفع مملکت نیست و باید برگردد. اینکه چگونه برگردانده شود در حال تفاهم هستیم که با یکدیگر و با زبان و نگاه مشترک پیش برویم که منجر به اختلاف و سوء تفاهم نشویم.

ایشان در پایان تأکید کردند که ماجرای فیلترینگ با قدرت در حال بررسی است و وزارت ارتباطات و سایر ارگان‌ها روی آن کار می‌کنند. امیدواریم که پس از بررسی طرح پیشنهادی دولت به مجلس و قوه قضائیه، جمع‌بندی خوبی حاصل شود و شاهد برداشته شدن فیلترینگ باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

در گجت نیوز بخوانید: رشیدی کوچی: شخص رئیس جمهور اختیار رفع فیلترینگ را دارد دبیر ستاد امر به معروف: رفع فیلتر سکو‌های صهیونیستی در زمان جنگ جای تعجب دارد سخنگوی دولت: اهداف فیلترینگ محقق نشده است فیلترینگ ۷۰ درصد ترافیک اینترنت کشور را بلعیده است رفع فیلتر فیلترینگ 1403-08-01
علیرضا قادرمیهنی
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.