اوکراین و کره‌جنوبی «سگ‌های دست‌آموز آمریکا» هستند تا کنون کسی دست به چنین حرکتی نزده‌ است ...

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۸:۵۲


خواهر رهبر کره شمالی، سئول و کی‌یف را به تحریک نظامی علیه پیونگ یانگ متهم و آنها را «سگ‌های دست آموز آمریکا» توصیف کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل سازمان جاسوسی کره جنوبی ادعا کرد کره شمالی سربازان خود را برای شرکت در جنگ اوکراین روانه کرده است.

«کیم یو جونگ» معاون مدیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی و خواهر «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور در پاسخ به این ادعا گفت: «سیاستمداران و کارشناسان نظامی در هر کشور کوچک یا بزرگی به طور معمول مطلعند که دست زدن به یک تحریک نظامی علیه یک کشور مسلح به تسلیحات هسته‌ای در جهان ممکن است منجر به یک وضعیت وحشتناک و غیرقابل تصور شود.»

خواهر رهبر کره شمالی ادامه داد: «کسی به جز دیوانه‌های کره جنوبی و اوکراین تا کنون دست به چنین حرکتی نزده‌ است. چنین کاری تنها از سوی مقام‌های مجنون حکومت‌های سئول و کی‌یف بر می‌آید.»

کیم یو جونگ خاطر نشان کرد سئول و کی‌یف «دقیقا مشابه همدیگر اظهارات بی ملاحظه درباره کشورهای مسلح به تسلیحات هسته‌ای مطرح می‌سازند. به نظر می‌رسد که این خصوصیت رایج سگ‌های دست آموز ایالات متحده است.»

او همچنین گفت تحقیقاتی از سوی آژانس های امنیتی کره شمالی به منظور تعیین جزئیات بیشتر درباره پهپادهایی که به ادعای پیونگ یانگ از سوی سئول به آسمان پایتخت کره شمالی به منظور پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی فرستاده شدند در دست اجرا است.

خواهر رهبر کره شمالی با هشدار به سئول گفت: «هیچ کس نمی‌داند تلافی و انتقام ما چطور تکمیل خواهد شد. روز پیش نیز حجم زیادی تبلیغات سیاسی آشغال فرستاده شده توسط کره جنوبی در بخش‌های زیادی از کره شمالی کشف شدند.»

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.