فعالیت دو سامانه جدید بارشی در خوزستان

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۸:۴۶


اداره کل هواشناسی استان خوزستان دو اطلاعیه هشداری جوی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز سه شنبه یکم آبان ماه، دو اطلاعیه جوی سطح زرد تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در اطلاعیه اول اعلام شده: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۴۴ مورخ ۳۰ مهر(اینجا) و تاکید بر صحت آن و تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز پنجشنبه و ورود موج دوم بارش از اواخر روز جمعه، این سامانه بارشی از اوایل وقت پنجشنبه سوم آبان ماه تا اواخر همان روز فعالیت خواهد کرد.

این سامانه که همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه ای پیشبینی می شود، مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال و بخش هایی از جنوب و مرکز استان به ویژه ارتفاع ها را متاثر خواهد کرد.

بر این اساس در ادامه از فعالیت سامانه بارشی دیگری خبر داده شده که از اواخر وقت جمعه چهارم آبان ماه تا اواخر وقت شنبه پنجم ماه جاری مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال و بخش هایی از جنوب و مرکز استان به ویژه ارتفاع های را خیس خواهد کرد.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مناطق کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصول ها و ماشین‌آلات کشاورزی و...، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جا به جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصول های کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه بر آن تاکید شده است.

 

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه