معاون هنری مشخص شده است/ در انتظار نتیجه استعلام هستیم

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۱۶


سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که معاون هنری ارشاد مشخص و معرفی شده و منتظر پاسخ استعلام هستند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز ۱ آبان ماه در بازدید از چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره معرفی دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: اکنون باید به آقای فریدزاده فرصت بدهیم تا مستقر شوند و قطعاً تغییراتی که باید انجام شود، انجام می‌شود.

وی درباره سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر زمان معرفی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: من شهریور که به وزارت ارشاد آمدم طبعاً ۲ هفته اول مشغول بررسی وضعیت جاری بودیم. درنتیجه با مجموعه مدیران و معاونان دوره قبل گفتگو کردیم و با نزدیک به ۴۰- ۵۰ نفر صحبت حضوری داشتم تا وضعیت دوره جدید و نیروها و مدیران دوره قبل را بیشتر بشناسم. تقریباً از میانه شهریور من وارد تغییرات و انتصابات شدم. به نظرم در مرحله اول باتوجه به تجربه دوره قبل ما ابتدا باید معاونان و مدیران ستادی‌مان را معرفی می‌کردیم تا وقتی معاونان تخصصی روی کار می‌آیند مدیران ستادی چیده شده باشند و کارشان را شروع کرده باشند یعنی معاونان تخصصی در شرایط مستقری کار خودشان را شروع کنند. درنتیجه ۵-۶ نفر از معاونان ستادی را در اواسط شهریور ماه منصوب کردیم ازجمله معاون توسعه منابع، معاون حقوقی مجلس، روابط عمومی، حراست و ….

وی ادامه داد: در مهر ماه ما وارد انتصاب معاونان و مدیران تخصصی خودمان شدیم. مسلماً از قبل هم گفت‌وگو و بررسی‌ها انجام شده بود. من پیش‌تر هم اعلام کرده بودم که تا اواخر مهر ما انتصابات را تمام می‌کنیم و نگاهمان این بود که مسیر به این شکل پیش می‌رود. جریان قانون مشاغل حساس در این دوره تصویب شده و لازم‌الاجرا است درنتیجه مراجع استعلام از ۲ به ۳ افزایش پیدا کرده است. تراکم استعلام‌ها در وزارتخانه‌های دیگر نیز بالا بود، شرایط کشور نیز در وضعیت خاصی قرار دارد.

صالحی با اشاره به اینکه برای معرفی معاون هنری منتظر استعلام هستند، گفت: علی‌رغم‌تمام این مسائل اکنون معاون فرهنگی، معاون مطبوعاتی، رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل ایرنا و … منصوب شده اند. چند مجموعه دیگر مانند معاون هنری نیز از طرف ما معرفی شده‌اند و اکنون منتظر استعلام‌ها هستیم. ابتدا فکر می‌کردیم که این فرایند کوتاه‌تر باشد اما من این عذرخواهی را بابت تأخیر معرفی افراد بدهکارم و امیدوارم به زودی مجموعه دوستان در دولت چهاردهم تکمیل شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره حضور فیلم‌های زیرزمینی ایران در جشنواره‌های خارجی و اعتباری که در این سال‌ها پیدا کرده‌اند، توضیح داد: ما حتماً باید برای جلوگیری از این اتفاق تلاش کنیم و این دغدغه درست است و باید تلاش کنیم که سینمای ایران هویت یکپارچه‌ای داشته باشد. ما نباید با پرچم‌های مختلف در حوزه بین‌الملل عرضه شویم تا مخاطبانمان ما را گم کنند. سینمای ایران باید شناسنامه داشته باشد همانگونه که در این چهل سال و پیش از آن شناسنامه داشته است. وقتی ما سینمای ایران را به بخش‌های مختلف تجزیه می‌کنیم درواقع چاقویی به کل این هویت زده ایم. باید تلاش کنیم آنچه از سینمای ایران در فضای بین‌الملل ارائه می‌شود زیر یک پرچم و هویت باشد.

رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی نیز که امروز همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور پیدا کرده بود به پرسش خبرنگاران مبنی بر زمان مشخص شدن وضعیت دبیر جشنواره فیلم فجر پاسخ نداد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.