مرسدس بنز اف700 ؛ خودرو عجیبی که نام خلیفه بن زاید آل نهیان را هم دنبال خود دارد! (+تصاویر)

عصر ایران . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۰۰


عصر ایران- اف700 نام یکی از محصولات مفهومی مرسدس بنز است که در سال 2007 رونمایی شد. این خودرو زبان طراحی سری اس زمان خود را کاملا همراه داشت مخصوصل در گلگیرها، خط رکاب و جلوپنجره اما سقف شیبی نامتعارف پیدا کرده بود تا میزبان شیشه های جدید و هماهنگ با خط شانه کاملا خرگوشی شود.

نمای عقب هم که اساسا ارتباط خاصی با سوابق مرسدس بنز در تولید محصولات قبلی نداشت. طراحان مرسدس اف700 سانروف ثابت دو قسمتی بال مانند را نیز روی سقف جانمایی کرده بودند که این طراحی نیز یک رویکرد جدید برای کمپانی آلمانی محسوب می شد.

یک نکته عجیب دیگر به باز شدن درب عقب سمت شاگرد مربوط می شد زیرا در حالت خودکشی باز می شد اما در سمت دیگر شرایط استاندارد بود.

به نسبت ارائه در سال 2007، کابین میزبان رویکرد فناورانه ای در ارائه نمایشگرهای دوگانه روی کنسول اصلی جلو بود. همانطور که در تصاویر کابین مشاهده می شود، اینجا دو نمایشگر دیجیتال پیش روی راننده قرار داشت و سمت سرنشین جلو کاملا از مسیر کنسول اصلی جدا شده بود.

تریم چرم و چوب در قسمت های مختلف کابین در لوکس ترین کلاس ممکن هماهنگ شده بودند. کنسول میانی چیزی شبیه یک میز آبنوس با حاشیه چرم دیده می شد که عناصر فلزی صیقلی نیز این منظره را بهبود داده بودند.

ردیف عقب در سمتی که درب حالت خودکشی داشت یک نمایشگر بزرگ پیش روی سرنشین قرار می گرفت.

مرسدس اف700: به این دیزل، بنزین بزن!

مرسدس برای پیشرانه اف700 نیز برنامه خاصی داشت زیرا اینجا خبر از تپنده های حجیم سری اس نبود و به جای آن از یک نمونه 4 سیلندر 1.8 لیتری با خروجی 238 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر استفاده شد. خودرو طی 7.6 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر برثانیه می رسید و بیشینه سرعت نیز 200 کیلومتر برساعت بود. البته این اعداد چشمگیر از یک انجین 1.8 لیتری به لطف استفاده از دو توربوشارژ فراهم شده بود.

این پیشرانه دیزل اوتو نام داشت و به عنوان یک طرح آزمایشی در مرسدس مورد توجه قرار گرفته بود. پیشرانه با پیکربندی 4 سیلندر براساس روح و منطق پیشرانه های دیزل مهندسی شده بود اما از بنزین به عنوان سوخت استفاده می کرد. یک ترکیب جالب که با تزریق مستقیم سوخت، نسبت تراکم متغیر، احتراق همگن فشرده، زمان بندی متغیر سوپاپ ها و سیستم جرقه زنی جدید دیزل اوتو در مجموع کاهش سوخت و آلایندگی حداقلی را با هم تلفیق کرده بود.

براساس اطلاعاتی که آن زمان وجود داشت و البته مرسدس دقیقا به همه موارد اشاره نکرده بود، این موتور تنها 127 گرم CO2 در هر کیلومتر ایجاد می کرد و مصرف آن 5.3 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی بود که برای این اندام و کلاس با وجود توربوها عجیب به نظر می رسید. گفته شد عملکرد این پیشرانه 4 سیلندر با پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل کلاس اس که در آن زمان نصب می شد، برابری می کرد.

مرسدس بنز اف700 برابر با 5170 میلیمتر طول داشت و بازهم اشاره شد که اولین خودرو جهان است که از فناوری لیزر برای پردازش جاده و ثبت ناهمواری های مسیر و در نهایت انتقال دستور مناسب به سیستم تعلیق هوشمند استفاده می کند. دقت کنید که این فناوری مقدمه ای برای فناوری مجیک بادی کنترل مرسدس بنز شد که سال 2013 روی اس کلاس دبلیو222 فعال شد.

در مرسدس اس کلاس استاندارد از دوربین های محیطی برای این منظور استفاده می شد.

در برخی منابع اشاره شده که اف700 مفهومی به عنوان هدیه در اختیار خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس وقت امارات قرار گرفت.

مرسدس بنز اف700 مفهومی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.