گفت وگوی اردوغان و نخست وزیر ایتالیا خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۱۷


شفقنا- خبرگزاری آناتولی خبر داد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا درباره حملات  در منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد، این اظهارات در تماسی تلفنی روز سه شنبه اعلام شد.

در این بیانیه آمده است که طی این تماس اردوغان و ملونی درباره حملات رژیم صهیونیستی در منطقه، روابط دوجانبه بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه «اسرائیل» همه هشدارها را نادیده گرفت و دایره آتش را در خاورمیانه گسترش داد، بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات «اسرائیل» تاکید کرد.

وی افزود: حمایت ایتالیا به ابتکار ترکیه در سازمان ملل برای توقف فروش سلاح به «اسرائیل» قوت خواهد بخشید.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تأکید کرد که حملات «اسرائیل» به سرزمین‌های فلسطینی از جمله غزه و همچنین لبنان و نمایندگی‌های سازمان ملل غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه واکنش ایتالیا به حملات «اسرائیل» را مناسب می بیند و آنکارا به تلاش خود برای برقراری صلح در منطقه ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب نسل کشی در نوار غزه، از 23 سپتامبر دامنه نسل‌کشی خود را گسترش داده و مناطق مختلفی از لبنان از جمله بیروت را مورد حملات سنگین قرار داده است. از سویی جنوب لبنان نیز شاهد هجوم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

 قدردانی اردوغان از ملونی برای حمایت از ارزش‌های خانواده  

رئیس جمهور ترکیه همچنین از نخست وزیر ایتالیا به دلیل موضع او در حمایت از ارزش‌های خانواده تشکر کرد که  از مفهوم خانواده در مواجهه با حامیان دگرباشان جنسی دفاع می‌کند.

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد که روابط ترکیه و ایتالیا روز به روز در حال پیشرفت است و دو کشور می‌توانند حجم تجارت دوجانبه را در بسیاری از زمینه ها به ویژه صنایع دفاعی افزایش دهند.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.