المانیتور: تفاهم بی سر و صدای آمریکا و اسرائیل درمورد ایران در روزهای اخیر / قرار است به تل آویو در ازای عدم حمله به تاسیسات نفتی و اتمی ایران، پاداش هایی داده شود

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۱:۱۲


چندین امنیتی اسرائیلی و آمریکایی در روزهای اخیر به المانیتور گفته‌اند که تفاهمی بی‌سر و صدا میان ایالات متحده و اسرائیل شکل گرفته است که در ازای خودداری اسرائیل از هدف قرار دادن صنعت نفت و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، پاداش‌هایی به اسرائیل وعده داده شده تا خطر جنگ تمام‌عیار یک یا دو هفته پیش از انتخابات ایالات متحده کاهش یابد.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است:  در حال حاضر هیچ چیز مکتوبی وجود ندارد و چیزی به‌طور مستقیم بیان نشده، اما به نظر می‌رسد این تفاهم وجود دارد.
بر اساس گفته این منابع، این پاداش‌ها شامل لغو تعلیق ارسال برخی تسلیحات و مهمات به اسرائیل توسط ایالات متحده و تسریع در تحویل آن‌هاست. همچنین ارسال تجهیزات سنگین مهندسی مانند بولدوزرهای D9 نیز بخشی از این بسته پیشنهادی است. این توافق همچنین شامل افزایش حملات آمریکا به انبارهای تسلیحات حوثی‌ها در یمن و دیگر اهداف استراتژیک می‌شود.
با این حال، نوع این توافق در اسرائیل به شدت مورد بحث و مناقشه است. جناح راست تندرو، با پایگاه سیاسی قوی خود، تسلط قاطعی بر بسیاری از تصمیمات نتانیاهو دارد، حتی در مواردی که نظرات شخصی او متفاوت است.
 گفته می‌شود که پنتاگون در حال بررسی همکاری عملیاتی تقویت‌شده و استقرار یک سامانه دوم پدافند موشکی THAAD در اسرائیل است.
هم مقامات اسرائیلی و هم مقامات آمریکایی احتمال می‌دهند که ایران به حمله پیش‌بینی شده اسرائیل پاسخ دهد.
یک امنیتی ارشد اسرائیلی به شرط ناشناس ماندن به المانیتور گفت: «نقش آمریکایی‌ها در دور بعدی — که نوبت اسرائیل برای حمله به ایران خواهد بود — حیاتی خواهد بود. آنها باید برای ایران به شکلی قانع‌کننده و خلاقانه روشن کنند تا چرخه واکنش‌ها شکسته شود و یک جنگ تمام‌عیار آغاز نشود.»
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح سه‌شنبه به اسرائیل رسید تا بر آمادگی‌های اسرائیل برای حمله احتمالی نظارت کند و تلاش کند تا دامنه آن را محدود کند.
بلینکن انتظار می‌رود که استدلال کند که با [شهادت] رهبران حماس و حزب الله، راه برای اسرائیل هموار است تا به توافقاتی دست یابد که به جنگ در هر دو جبهه پایان دهد.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه