آسمان‌خراشی به باریکی یک آپارتمان در دبی ساخته می‌شود

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۱:۲۰


یک برج آسمان‌خراش فوق‌العاده باریک، که عرض آن بیشتر از یک آپارتمان نیست، برای ساخت در دبی برنامه‌ریزی شده است.
بر پایه جزئیاتی که توسط معماران و طراحان پروژه برج «مورابا ویل» منتشر شده، ارتفاع این برج ۳۸۰ متر و عرض آن فقط در حدود ۲۲.۵ متر خواهد بود.
طبق بیانیه شرکت مجری اماراتی این پروژه، این آسمان‌خراش ۷۳ طبقه شامل ۱۳۱ آپارتمان دو تا پنج اتاق خوابه خواهد بود. همچنین این بلوک آپارتمانی لوکس شامل مجموعه‌ای از امکانات تفریحی از جمله اسپا، رستوران، گالری، زمین بازی پدل و سینمای خصوصی خواهد بود.
این ساختمان چشم‌نواز در کنار کانالی نزدیک به جاده اصلی ترابری دبی، شیخ زاید، ساخته خواهد شد. طراحی آن توسط شرکت معماری اسپانیایی «آرسی‌آر آرتیکتس» انجام شده که در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه معتبر پریتزکر شده است. این جایزه را «نوبل معماری» می‌نامند. این پنجمین همکاری بین مورابا و آرسی‌آر است و انتظار می‌رود برج «مورابا ویل» تا دسامبر ۲۰۲۸ تکمیل شود.
قطعا قیمت آپارتمان در این آسمان‌خراش که در جدیدترین محله لوکس شهر دبی واقع شده ارزان نخواهد بود و از ۱۸ میلیون درهم (۴.۹ میلیون دلار) شروع می‌شود.
هر آپارتمان تمام عرض ساختمان را اشغال خواهد کرد و به سبک خانه‌های سنتی عربی، با حیاط مرکزی و «تلطیف شده با سایه و فضای سبز» طراحی خواهد شد.
در همین حال، این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که «پشت مجموعه‌ای از لایه‌ها» نمایان می‌شود و نخستین لایه آن «ویل» (حجاب) است که طراحان آن را «شبکه‌ای از فولاد زنگ‌زن متخلخل و منعکس‌کننده نورهای مختلف آسمان» توصیف کرده‌اند.
رافائل آرندا، بنیان‌گذار آرسی‌آر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما مشتاقیم که ساختمان‌های ما به محیط پاسخ دهند، متعلق به سایت و چشم‌انداز بومی جایی باشند که در آن قرار دارند. آن‌ها باید با طبیعت ارتباط برقرار کنند و با فضای فرهنگی محلی آمیخته شوند.»
مجموعه آسمان‌‌خراش‌های غول‌پیکر دبی در حال حاضر شامل بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه به ارتفاع ۸۲۷ متر است. اما دبی به زودی میزبان دومین آسمان‌خراش بلند جهان نیز خواهد بود. ماه گذشته، طراحان برج عزیزی که قرار است تا سال ۲۰۲۸ تکمیل شود، اعلام کردند که بلندی این آسمان‌خراش به ۷۲۵ متر خواهد رسید.
دبی در حال حاضر بیشترین تعداد برج‌های بلندتر از ۳۰۰ متر در جهان را دارد. این شهر با دیگر سازه‌های فوق‌العاده هم بیگانه نیست. اگر بخواهیم تنها به چند مورد بسند کنیم، دبی دارای بلندترین استخر بی‌نهایت (اینفینیتی) جهان، بزرگترین باغ طبیعی گل جهان و بزرگترین قاب عکس جهان است.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه