جهش صادرات خودروهای برقی چین به اتحادیه اروپا در آستانه اعمال تعرفه‌های سنگین

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۵۳


چین در ماه سپتامبر بیش از ۶۰ هزار دستگاه خودروی برقی به اتحادیه اروپا صادر کرد. این افزایش صادرات در حالی صورت گرفته است که انتظار می‌رود تعرفه‌های جدیدی از سوی اتحادیه اورپا در پایان ماه جاری میلادی اجرایی شود.

به گزارش برنا، شرکت‌های چینی در ماه گذشته ۶۰ هزار و ۵۱۷ خودروی برقی به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا صادر کردند، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است. بالاترین رکورد صادراتی چین به اتحادیه اروپا مربوط به اکتبر ۲۰۲۳ بود، زمانی که ۶۷ هزار و ۴۵۵ خودرو صادر شد. در همان زمان، کمیسیون اروپا اعلام کرد که تحقیقاتی درباره یارانه‌های احتمالی ارائه شده به خودروهای برقی تولید شده در چین آغاز کرده است.

اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تعرفه‌های موقتی را بر این خودروها اعمال و از شرکت‌های هدف درخواست کرد تا ضمانت‌های مالی لازم را ارائه کنند. در ۴ اکتبر، کشورهای عضو اتحادیه با رای‌گیری تعرفه‌های جدیدی تا سقف ۳۵ درصد را تصویب کردند؛ ۱۰ کشور از جمله فرانسه، ایتالیا و لهستان به این اقدام رأی مثبت دادند. اگرچه مذاکرات بین چین و اتحادیه اروپا برای یافتن یک راه‌حل جایگزین همچنان ادامه دارد اما پیش‌بینی می‌شود که این تعرفه‌ها از پایان ماه اکتبر اجرایی شوند.

به گزارش بلومبرگ، این افزایش صادرات نشان می‌دهد که خودروسازان چینی در تلاشند تا پیش از اجرای تعرفه‌های جدید، سهم خود را از بازار اروپا افزایش دهند. شرکت BYD برنامه‌ریزی کرده است تا تولید خود را در کشورهای مجارستان و ترکیه راه‌اندازی کند. همچنین سایر تولیدکنندگان از جمله Xpeng و Zeekr، برند لوکس گروه خودروسازی ژجیانگ جیلی، در حال بررسی امکان راه‌اندازی خطوط تولید در اروپا هستند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.