ارتباط میان کشورهای عضو بریکس گامی مؤثر برای پایان تمامیت‌خواهی آمریکا است

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۳۲


رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کشورهای بریکس گامی مؤثر در مسیر برون‌رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است افزود: این اولین بار است که ما به عنوان عضو اصلی در این اجلاس شرکت خواهیم کرد که این اهمیت این سفر را دو چندان کرده است.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به روسیه به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس، درباره اهمیت و اهداف این سفر گفت: سازمان بریکس متشکل از کشورهایی است که هدف آنان توسعه چندجانبه‌گرایی در جهان به منظور کنترل یکجانبه‌گرایی آمریکا و داد و ستد آزادانه همه کشورهای جهان است.
وی در ادامه بخش‌های کشاورزی،‌ انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری را از جمله زمینه‌های موجود برای همکاری و تعامل میان کشورهای عضو بریکس عنوان کرد و افزود:  این سفر فرصتی است که با رؤسای جمهور روسیه، چین، هند و تعداد دیگری از کشورها که در این اجلاس حضور دارند دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم و راهکارهای همکاری و تعاملات و تبادلات بیشتر را بررسی کنیم.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کشورهای بریکس گامی مؤثر در مسیر برون‌رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است افزود: این اولین بار است که ما به عنوان عضو اصلی در این اجلاس شرکت خواهیم کرد که این اهمیت این سفر را دوچندان کرده است.
گفتنی است، پزشکیان در جریان این سفر در نشست اصلی سران کشورهای بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت عادله جهانی»، نشست گسترده کشورهای عضو بریکس و اولین جلسه بریکس پلاس با موضوع «ساختن جهانی بهتر با هم» حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد.
وی همچنین دیدارهایی با رؤسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، قرقیزستان، نخست‌وزیران هند و اتیوپی و نیز برخی دیگر از سران و مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس‌ خواهد داشت.
 به هرگونه حمله از سوی رژیم صهیونیستی
 پاسخ متناسب خواهیم داد
پزشکیان همچنین ضمن حضور در دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و تسلیت شهادت شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مقام والای این فرمانده مجاهد و غیور و همه شهدای مظلوم فلسطین ادای احترام کرد.
وی همچنین طی سخنانی با تأکید بر اینکه به هر حمله رژیم صهیونیستی پاسخی متناسب خواهیم داد، تصریح کرد: متأسفانه امروز آمریکا و کشورهای اروپایی به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی از هر جنایت ضدبشری این رژیم در نهایت وقاحت دفاع می‌کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مدعیانی که مدام دم از حقوق زنان، کودکان و حقوق انسانی می‌زنند در مقابل وحشی‌گری رژیم صهیونیستی چرا سکوت کرده‌اند، تأکید کرد: این جنگی نیست که با کشتن انسان‌ها پایان یابد بلکه با استقرار عدالت و با در نظر گرفتن حقوق انسان‌ها به پایان خواهد رسید.
 به وعده خود درباره رفع فیلترینگ پایبندیم
علاوه ‌بر اینها، پزشکیان در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی به منظور تقدیم لایحه بودجه سال 1404 در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره رفع فیلترینگ به عنوان یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور، گفت: ما به حرف‌هایی که زده‌ایم تا آخر پایبندیم و تلاش می‌کنیم آنها را در عمل پیاده کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد‌: درباره رفع فیلترینگ وزیر ارتباطات، اطلاعات را جمع‌آوری کرده که این هفته در جلسه سران گزارش آن قرائت و مقرر شد گزارش‌های مجلس و قوه قضائیه نیز ارائه و جمع‌بندی شود تا در مرحله بعدی درباره آن به تصمیم برسیم. 
رئیس‌جمهور گفت: این موضوع، موضوعی کاملاً کارشناسی است، ما معتقدیم این روند به نفع مملکت نیست و باید اصلاح شود. درباره چگونگی اصلاح آن نیز در تلاشیم با تفاهم و ایجاد نگاه و زبان مشترک کار را پیش ببریم تا اختلافی صورت نگیرد.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه