شرایط صعود پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا بردن قطری‌ها و نباختن به تیم‌های نیمار و رونالدو!

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۱۹


پرسپولیس در ادامه لیگ نخبگان با الغرافه قطر، الریان قطر، الشرطه عراق، الهلال عربستان و النصر عربستان دیدار می‌کند که این ۵ بازی هر کدامش یک فینال خواهد بود. در واقع پرسپولیسی‌ها تا پیش از نبرد با دو غول بزرگ فوتبال آسیا، باید کار را یکسره کنند و با خیال راحت‌تری به جدال نمایندگان عربستان بروند.
سرویس ورزشی-
تیم فوتبال پرسپولیس در دور سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، دوشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه «جاسم بن حمد» دوحه میهمان السد قطر بود و در روزی که مهاجمان پرسپولیس عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند بازی با نتیجه یک بر صفر به سود السد به پایان رسید. خوان کارلوس گاریدو در حالی ترکیب پرسپولیس را برای تقابل با شاگردان سانچس انتخاب کرد که محمدحسین کنعانی‌زادگان، اوستون ارونوف و ایوب العملود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. غیبت این سه بازیکن و تنبیه انضباطی سعید صادقی باعث شد تا این ترکیب در شروع مسابقه با السد به میدان برود: گندوز، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی(2+45، سهیل صحرایی)، میلاد محمدی، میلاد سرلک، مسعود ریگی(65، سروش رفیعی)، لوکاس ژوائو(79، عیسی آل‌کثیر)، علی علیپور، امید عالیشاه و وحید امیری(65، فرشاد احمدزاده).
شاگردان گاریدو هرچند که در خانه تیم قطری به میدان می‌رفتند اما شروعی تهاجمی داشتند و تلاش می‌کردند کنترل بازی را در اختیار بگیرند اما این السد بود که به گل رسید. در دقیقه ۱+۴۵ تیم السد صاحب یک ضربه کرنر شد و توپ در درون محوطه جریمه به ماتئوس اوریبه رسید و گل نخست تیمش را به ثمر رساند و پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی هم این گل تأیید شد تا نیمه اول با شکست یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.
نیمه دوم این دیدار هم در حالی پیگیری شد که در 15 دقیقه ابتدائی تیم السد تیم برتر میدان بود و در چند صحنه به واسطه اشتباهات مکرر مدافعان پرسپولیس فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل داشتند اما درخشش الکسی گندوز مانع از فرو ریختن دروازه سرخپوشان شد. اما به مرور تیم قطری عقب نشست و پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت اما عملکرد ضعیف مهاجمان این تیم موجب از دست رفتن موقعیت‌های زیادی شد و دروازه‌بان حریف هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.
در دقیقه 5+90 بازی، عالیشاه از پشت محوطه جریمه شوت تماشایی را روانه دروازه السد کرد اما تیر دروازه مانع از ورود توپ به دروازه شد. با وجود حملات پرسپولیس در نهایت تغییری در نتیجه این دیدار حاصل نشد تا پرسپولیس در این دیدار خارج از خانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب شود و همچنان با یک امتیاز یکی از قعرنشینان جدول رده‌بندی لیگ نخبگان باشد.
گاریدو: کمک داور ویدیویی هیچ‌وقت به نفع ما نمی‌گیرد
خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس در پایان بازی به خبرنگاران گفت: با وجود اینکه خوب بازی کردیم ولی بازی را باختیم. اگر بخواهم یک چیز درباره آنالیز بگویم خیلی موارد زیادی وجود داشت و فکر می‌کنم ما بازی خیلی خوبی انجام دادیم و پرس خوبی داشتیم و پرس خیلی بالایی داشتیم. به بازیکنان السد شانس ندادیم و خیلی با ‌پرستیژ بازی کردیم و موقعیت‌هایی داشتیم که گل بزنیم. 
گاریدو ادامه داد: در نیمه اول ما برنده بازی بودیم و موقعیت‌های گل داشتیم و بازی برنده و غالبی داشتیم. قبول داریم که السد تیم خیلی خوبی است و ریسک وجود داشت. بازی خیلی خوبی هم کردیم. بازیکنان ما پرس خیلی خوبی داشتند و بعد از پرس موقعیت‌هایی به وجود آوردند. باورش واقعا سخت است که چطور این موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد. متاسفانه در لحظات آخر بدون اینکه مشکل خیلی جدی‌ای حس کنیم این گل را خوردیم.
 او در مورد صحنه‌های مشکوکی که وی‌ای‌آر اعلام پنالتی نکرد گفت: مشکل جدی که داریم این است که هیچ وقت کمک داور ویدئویی به نفع ما نمی‌شود. در بازی با الاهلی هم پنالتی مشخص بود. چندبار برای وی‌ای‌آر بازی را متوقف کردند، سه چهار بار بازی را متوقف کردند اما هیچ کدام به نفع ما نبود. ما بازی خیلی خوبی کردیم و می‌توانستیم برنده این بازی باشیم.
گاریدو درباره عملکرد تیمش در نیمه دوم گفت: این را هم بگویم که نیمه دوم هم بازیکنان ما بازی خوبی داشتند. ما یک لیست بلند بالا آماده کردیم. یک اتفاقی هم افتاد وقتی لوکاس می‌خواست گل بزند و یک بازیکن لمسش کرد و او نتوانست شوت بزند و بدنش واکنش نشان داد. سرمربی پرسپولیس ادامه داد: به هرحال بازیکنان ما می‌توانند احساس غرور داشته باشند نسبت به بازی‌ای که داشتند. متاسفانه نتیجه به نفع ما نبود و این زندگی و فوتبال است. بعضی وقت‌ها تنها راه ادامه دادند و دوباره و دوباره تلاش کردن است. در بازی بعدی، ما با همین انگیزه بازی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم به گل برسیم.
 بررسی شرایط پرسپولیس برای صعود
پرسپولیس مقابل السد قطر شکست خورد و شاگردان خوان کارلوس گاریدو اکنون برای سومین بازی متوالی در مسابقات لیگ نخبگان آسیا، پیروز نشدند تا کماکان با همان یک امتیازی که از تقابل با پاختاکور ازبکستان کسب کردند، در جدول دیده شوند. تا قبل از برگزاری مسابقات روز دوم هفته سوم، پرسپولیس با یک امتیاز از سه بازی در رده دهم بود و مشترکا با العین امارات در این رتبه قرار گرفته اما با این حال در وضعیت خطر نیست چرا که سرخپوشان پایتخت‌نشین شانس این را دارند که خودشان را به هر ترتیب در بین هشت تیم برتر قرار دهند که این موضوع با یک نکته بسیار مهم همراه است.
پرسپولیس در ادامه لیگ نخبگان با الغرافه قطر، الریان قطر، الشرطه عراق، الهلال عربستان و النصر عربستان دیدار کند که این ۵ بازی هر کدامش یک فینال خواهد بود. در واقع پرسپولیسی‌ها تا پیش از نبرد با دو غول بزرگ فوتبال آسیا، باید کار را یک سره کنند و با خیال راحت‌تری به جدال نمایندگان عربستان بروند. سرخپوشان اکنون تا رتبه هشتم که آخرین مقام برای صعود باشد تنها ۱ امتیاز فاصله دارند. 
 نحوه صعود تیم‌ها در لیگ نخبگان
لیگ نخبگان آسیا برای نخستین‌بار از این فصل اجرائی شده است. مرحله یک هشتم نهائی این رقابت‌ها با ساز و کار جدیدی برگزار خواهد شد که تاکنون در هیچ رقابتی شاهد آن نبوده‌ایم به طوری‌که تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم رقابت خواهند کرد. همچنین از مرحله یک چهارم تیم‌های شرق و غرب با هم رقابت خواهند کرد. هر تیم در مرحله گروهی لیگ نخبگان هشت بازی انجام خواهد داد و مرحله یک‌هشتم نهائی هم به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه