شهرداری به 93 درصد از مکاتبات و تذکرات شورای شهر پاسخ داده است

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۲۷



 
 معاون برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: تاکنون به ۹۳درصد از مکاتبات و تذکرات شورای شهر پاسخ داده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری شهر، مجید باقری در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورا در خصوص سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران در صحن شورا توضیح داد: شما در تذاکرات پیاپی خود فرافکنی می‌کنید. با توجه به ماهیت شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی و اصل عدم شمول قوانین و مقررات عمومی بر این نهادها، شهرداری تهران دارای قانون خاص است، لذا تعمیم قوانین حاکم بر شهرداری تهران نیازمند تصریح قانون‌گذار
است.
وی ادامه داد: ۹۳ درصد مکاتبات و تذکرات شورای شهر را پاسخ دادیم، به طوری که از اول این دوره ۱۲ هزار و ۷۰۰ مکاتبه پاسخ داده شد، اما این که درباره روال سفرهای خارجی می‌گویند خاص است؛ درواقع سوء تفاهم است.
شهردار آماده پاسخ‌ دادن به سؤالات اعضاست
رئیس شورای شهر درباره تفاوت قاعده سفرهای خارجی کارمندان شهرداری با دولت، گفت: این اتفاق جدید نیست و در ادوار گذشته همچنین موضوعی درباره تمامی شهرداران تهران صادق بوده و این استثنا لحاظ شده است.
مهدی چمران در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران درباره اینکه نتیجه سؤال تشکری‌هاشمی از شهردار تهران به کجا رسید، افزود: این سؤالات تک‌تک مطرح خواهد شد. زمان آن مشخص نخواهد بود. این مدت ده روزها به دلایلی قرار شد فعلا رعایت نکنیم. شهردار آماده بود ولی به دلایل شرایط فعلی قرار شد تا زمان
بدهیم.
وی همچنین در پاسخ به تذکری درباره تقاضای شهرداری تهران درخصوص مستثنی شدن شهرداری پایتخت از روالی که دیگر شهرداری‌ها باید طی کنند درخصوص سفرهای خارجه، گفت: این مسئله مربوط به این دوره نیست و در دوره‌های گذشته نیز به همین گونه بوده و همین روال طی می‌شده و تمام مسافرت‌های شهرداران از همین روش بوده است. درباره سفر کارمندان شهرداری نیز این مسئله باید در کمیته‌ای خاص که دو نفر از اعضای شورا نیز در آن حضور دارند تصویب شود و پس از آن باید مسیر خود را طی کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه