ترامپ اگر پیروز شود پوتین «کیف» را تسخیر خواهد کرد

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۴۰


نامزد حزب دموکرات آمریکا در فاصله ۲ هفته مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری، درباره تبعات پیروزی رقیب خود برای اوکراین هشدار داد و گفت اگر ترامپ برنده شود، پوتین پایتخت اوکراین را هم خواهد گرفت.
«کامِلا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ در یک تجمع انتخاباتی در «ویسکانسین»، نسبت به تبعات پیروزی رقیبش یعنی دونالد ترامپ هشدار داد و گفت: «من این موضوع را به صورت علنی هم گفته‌ام و فکر می‌کنم مهم است که اذعان کنیم رسیدن مجدد ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده تبعاتی خواهد داشت که به شکلی بی‌رحمانه جدی خواهند بود... جهان نظاره‌گر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر است در حالی که متحدان ایالات‌متحده نگران نتیجه این انتخابات هستند.»
نامزد دموکرات‌ها سپس سراغ جنگ اوکراین و نگاه مثبت ترامپ به پوتین رفت و گفت: «ترامپ در مورد مسئله اوکراین می‌گوید که این مسئله را در عرض یک روز حل می‌کند. خب من فکر نمی‌کنم ما آمریکایی‌ها معتقد باشیم که رئیس‌جمهور کشورمان باید مسئله‌ای همانند این جنگ را از طریق تسلیم حل کند و بدانید که این چیزی است که اتفاق خواهد افتاد... اگر دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا برسد ولادیمیر پوتین در کی‌یف خواهد نشست. ترامپ می‌خواهد خوشایند کسی عمل کند که او را یک فرد قوی دانسته و او را تحسین می‌کند.»
به گزارش ایسنا، ترامپ چند روز پیش اعلام کرده بود با پوتین روابطی «خیلی خوب» دارد. او به این پرسش  که آیا از زمان ترک ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۱ تاکنون گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور روسیه داشته است پاسخ نداد و تنها گفت که «اگر چنین گفت‌وگویی را داشتم این یک کار هوشمندانه بوده است.»
مقام سابق انگلیسی: ترامپ به جنگ پایان می‌دهد
«دیوید اوون» وزیر خارجه سابق انگلیس نیز در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره گفت که پیش‌بینی می‌کند چنانچه دونالد ترامپ در انتخابات این کشور پیروز شود، احتمالاً برای توقف و آتش‌بس جنگ اوکراین تلاش خواهد کرد.
به گزارش ایرنا «اوون» این را هم گفت که «از آن‌جایی که دونالد ترامپ بارها اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا برای پایان جنگ اوکراین و بهبود روابط با مسکو و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تلاش خواهد کرد، انتظار می‌رود احتمالا این جنگ با تصرف برخی از اراضی اوکراین توسط روسیه پایان یابد.»
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.