محمدرضا نوروزپور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد کیست؟

اقتصاد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۱:۴۷


به‌دنبال انتصابات در دولت چهاردهم محمدرضا نوروزپور در حکمی ازسوی سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت معاون مطبوعاتی این وزارت‌خانه منصوب شد.

اقتصاد۲۴- انتصابات در دولت چهاردهم هم‌چنان ادامه دارد و امروز نخستین روز آبان ۱۴۰۳ انتصابی تازه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و به‌دنبال آن محمدرضا نوروزپور بر صندلی فرشاد مهدی‌پور نشست و معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ شد. مهدی‌پور هم چند روز پیش خود به سمت معاون فرهنگ و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی منصوب شده است.

محمدرضا نوروزپور کیست؟

محمدرضا نوروزپور که امروز به‌عنوان معاون مطبوعاتی منصوب شد ۵۱ ساله و دارای تجاربی در عرصه رسانه کشور است. او کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و مدرک دکترایش را در رشته روابط بین‌الملل گرفته است و جزو قدیمی‌های رسانه در ایران است. درواقع او کارش را در دهه ۷۰ و با روزنامه ابرار آغاز کرد. باتوجه به این‌که رشته تحصیلی‌اش روابط بین‌الملل بود و زبان انگلیسی هم می‌دانست، وارد بخش بین‌الملل روزنامه شد.

پیشینه فعالیت رسانه‌ای نوروزپور به دهه ٧٠ خورشیدی بر می‌گردد و تجربه حضور و فعالیت در رسانه‌های گوناگونی را داشته است. او در ادامه همکاری با رسانه‌ها در دهه ۸۰ روزنامه‌نگاری در بستر آنلاین را همراه با یونس شکرخواه تجربه کرد. او که به جام‌جم آنلاین پیوسته بود، همراه با استادان بزرگی، چون زنده یاد حسین قندی، یونس شکرخواه و مجید رضاییان کار می‌کرد.

او در ادامه همکاری‌هایش همراه با شکرخواه به همشهری رفت و با راه‌اندازی همشهری آنلاین از سوی شکرخواه، همکاری نوروزپور و او در این رسانه هم ادامه پیدا کرد.

نوروزپور بخش‌های انگلیسی و زبان‌های خارجی رسانه‌هایی که در آن‌ها کار می‌کرد، بر عهده داشت. در همین دوران بود که او تحصیلاتش را هم ادامه داد و موفق به دریافت دکترای روابط بین‌الملل شد. 

او درحالی امروز به سمت معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ منصوب شده که معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از دولت سیزدهم تغییر نام داده است و در سه سال گذشته مهدی فرشادپور عهده‌دار این سمت بود و در دولت سیزدهم نام این معاونت به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد تبدیل شده است.

پیشینه و فعالیت‌های نوروزپور

محمدرضا نوروزپور در دولت‌های گوناگون مسئولیت‌های متعددی داشته است که در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی

دبیری شورای اطلاع رسانی دولت

عضویت در شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین

یکی از اعضای اصلی اطلاع‌رسانی دولت روحانی

معاون سخن‌گوی دولت روحانی

محمدرضا نوروزپور هم‌چنین دستی بر ترجمه هم دارد و تاکنون کتبی را به فارسی ترجمه کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کتب «حمله به عراق، آن‌چه رسانه‌ها به شما نگفتند»، «نرم خبر و سخت خبر، خ‍ب‍رن‍وی‍س‍ی پ‍ی‍ش‍رف‍ت‍ه»، «کیسینجر مذاکره گر، درس‌هایی از معامله گری در سطوح بالا»، «رویای چینی، پیرامون ساخت یک جامعه‌ای انسانی با آینده‌ای مشترک»، «قدرت نرم چینی»، «جنگ قابل اجتناب» و «اقتصاد فرهنگ و هنر» از جمله ترجمه‌های اوست.

انتصاب در دولت چهاردهم

محمدرضا نوروزپور امروز نخستین روز از آبان ۱۴۰۳ در حکمی از سوی سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نوروزپور به عنوان معاون مطبوعاتی این وزارت‌خانه انتخاب شد.

در حکم سیدعباس صالحی خطاب به محمد رضا نوروزپور آمده بود: نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و رسانه و با عنایت به مصوبه مجمع عمومی، به موجب این ابلاغ به سمت “مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی” منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند سرمایه انسانی سازمان، در تقویت مرجعیت و تاثیرگذاری خبری، ارائه تصویر صحیح و امیدآفرین از نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید، تحکیم همگرایی ملی و انسجام اجتماعی و فرصت‌آفرینی برای دیپلماسی رسانه‌ای موفق و موید باشید.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.