حمایت  نمایندگان اقلیت‌های مذهبی از نیرو‌های مسلح کشور

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۲:۵۲


نشست نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در حمایت از نیرو‌های مسلح و تمامیت ارضی کشور در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست مشترک  نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان ادیان توحیدی پیرامون حمایت از نیرو‌های مسلح و تمامیت ارضی ایران در انجام عملیات وعده صادق ۲ در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد.

در این نشست که جمعی از رهبران دینی و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری در ایران با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: : بسیار متأسف هستیم برای سازمان‌های بین‌الملل، شورای امنیت و اتحادیه اروپا که دم از حقوق بشر و دمکراسی می‌زنند، اما نمی‌توانند جلوی این جنایت‌ها را بگیرند.

وی اظهار کرد:،این جنایات و وحشی‌گری برای همه انسان‌ها و از نظر تمام ادیان محکوم است و صلح، مودت و زندگی برای همه انسان‌ها باید به وجود آید. از رهبران و سازمان‌های بین‌الملل می‌خواهیم که این جهان را از روی دراین مدیریت کنند.

بنیامین با اشاره به شهادت رهبران حزب‌الله گفت: مژده دین، همه انبیای الهی دوستی و مودت و زندگی در کنار یکدیگر هستند. کسانی که جان خود را نثار آزادی‌خواهی کردند. شهادتشان مبارک باشد و خدمت رهبر انقلاب، مردم ایران، لبنان و فلسطین تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خاک ایران مقدس است و کسی نباید جرئت تعرض به این خاک را داشته باشد، گفت: امید است خداوند به همه رهبران جهان عقل و درایت اعطا کند تا کشور‌های خود را به خوبی اداره کنند و صلح و آرامش را برقرار کنند.

در ادامه این نشست سرکیس داویدیان، اسقف ارامنه کاتولیک ایران نیز، گفت: من از لبنان هستم و می‌خواهم این پیام را به مردم لبنان و سوریه بدهم که به فرموده پاپ اعظم، مردم لبنان همواره در کمال صلح و آرامش کنار هم زندگی کرده‌اند. در لبنان از جوامع مختلف زندگی خود را صلح‌آمیز زندگی و با عقاید خود این کشور را آراسته می‌کنند. ما در لبنان برای دیدن و کارکردن کنار هم مشکلی نداشتیم و برای کشور تمام تلاش خود را به کار بردیم.

وی بیان کرد: لبنان کشور مقدسی است و در آنجا قدیس‌های فراوانی وجود دارند که برای لبنان کار و تلاش و زندگی خود را هدیه برای  آبادانی این کشور کردند.  لبنان کشوری است که در آن همبستگی وجود دارد و همه با هم در صلح و صفا در این کشور زندگی خود را سپری می‌کنند.

اسقف ارامنه کاتولیک ایران اظهار کرد: امروز، اسرائیل، تمام این منطقه را آشفته کرده و نگرانی‌های جهانی زیادی در بین ملت‌ها ایجاد کرده‌اند. برای ما بیت‌المقدس مقدس است برای این که پیامبر ما در آنجا به دنیا آمد و برای ما صلح و آرامش را به ارمغان آوردند یهودی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی اسکان دادند و خواستند که برای مردم این سرزمین مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با کشتن کودکان به اهداف خود برسد. همه کشور‌ها می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد، اما این دلیل نمی‌شود که دست به کشتار مردم مظلوم بزند. ما این امر را محکوم می‌کنیم، چون همگی فرزندان پروردگار هستیم و حق زندگی داریم.

همچینن در ادامه این نشست موبد پدرام سروش‌پور، عضو انجمن زرتشتیان تهران، گفت: این جهان یک جهان هدفمند و جهانی باید باشد که با بن‌پایه‌های دینی باید به این برسیم.

وی افزود: باید باهم یکی باشیم و از هم جدا نباشیم. چیزی که جهان را پرتلاطم کرده است. باید منیت را کنار بگذاریم تا بدون مرز کنار هم زندگی کنیم. در فرهنگ ایرانیان، صلح و آشتی همواره یک پایه بوده و اصل برای صلح و آرامش بر پایه استقامت و پایداری است.

اسقف اعظم عماد خوشابه جرجیسی؛ اسقف کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی نیز در ادامه این نشست با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تأکید بر حفظ تمامیت ارضی ایران گفت: حق ما انسان‌ها زندگی‌کردن است نه این که ما را بکشند. رژیم صهیونیستی حق ندارد برای تداوم زندگی خود فلسطین اشغالی و مردمان این سرزمین را از بین ببرد. دعا می‌کنیم و از خداوند منان می‌خواهیم عشق، صلح و امنیت در تمام کشور‌ها به وجود آید و هیچ کشوری حق تعرض به کشور دیگر را ندارد و ما هم از حقوق خود دفاع می‌کنیم.

وی افزود: ما آمده‌ایم که این جنایت‌ها را محکوم کنیم و امیدوارم صلح و امید و شادی در جوامع مختلف ایجاد شود و این حق ماست که نه فقط محکوم که در مقابل این جنایت بایستیم.

در ادامه این نشست کشیش ساهاک خسرویان،  عضو مجمع روحانیون شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران، گفت: ما از مردم بی‌دفاع می‌ایستیم و امیدواریم بعد از این صلح و آرامش برقرار شود و جنایت و نسل‌کشی به هر منظوری محکوم است.

نینوس مقدس‌نیا سرپرست و کشیش کلیسای انجیلی آشوری تهران گفت: همه باور‌هایی که رژیم صهیونیستی سعی می‌کرد از گنبد آهنگین گرفته تا فناوری‌هایی که داشت فروریخت و بیش از یک سال است نتوانست حریف حزب‌الله و حماس شود و این عمق باور‌ها را نشان می‌دهد که از خانواده‌های خود حمایت می‌کنند.در واقع همه کسانی که به شهادت رسیدند، شهادت را از همان ابتدا مقابل خود داشتند به همین خاطر شهادت اینها نشان از پیروزی نیروی مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی دارد.

در ادامه این نشست، شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز گسترش جنگ در منطقه و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را به‌شدت محکوم می‌کنیم و لذا مداخله قاطعانه جدی شورای امنیت سازمان ملل را در پی جلوگیری از این جنایات را خواستاریم.

وی افزود: کشتار زنان و کودکان یک شرم تاریخی است که این با حمایت استکبار جهانی است. از طرفی باید گفت رژیم صهیونیستی با این جنایات حق زیستن را از مردم غزه و لبنان سلب کرده است.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس اظهار کرد: در طول یکسان گذشته جنایت‌های رژیم آن‌قدر بوده است که حتی به بیمارستان‌ها نیز رحمی نکرده است و تمام مراکز درمانی و عمومی را بمباران کرده و این نشانگر صفت خبیث این رژیم است.

وی گفت: امروز مشکل رژیم صهیونسیتی با مردم غزه و لبنان نیست بلکه با تمام بشریت است، همچنین با بمباران کلیسا‌ها و مساجد نشان داد که مخالف خداوند است.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس بیان کرد: امروز ما این جنایات را محکوم می‌کنیم و دست در دست هم می‌دهیم تا حق‌طلبان واقعی باشیم.

بهشید برخوردار، نماینده زرتشتیان در مجلس نیز، گفت: در اینجا جمع شده‌ایم تا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم و از عملیات غرورآفرین وعده صادق حمایت کنیم.

وی افزود: ایران هیچگاه شروع‌کننده جنگ نیست، زیرا همواره طرف‌دار صلح و دوستی است.

گقارد منصوریان،  نماینده ارامنه اصفهان در مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: در ماه‌های گذشته رژیم صهیونسیتی با عبور از همه قوانین دست به جنایات و ترور و کشتار‌های جمعی زده است.

وی افزود: در این مدت جمهوری اسلامی با صبر و شکیبایی به دنبال آتش‌بس و آرامش در منطقه بوده است، اما رژیم صهیونسیتی بدون توجه به هیچ‌کدام از قوانین به نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد.

نماینده ارامنه اصفهان در مجلس در پایان گفت: به دنبال این جنایات بهترین پاسخ عملیات وعده صادق بود که توانست هیمنه رژیم و هیبت پدافندی رژیم را به طور کامل شکست داد.

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران در مجلس نیز در ادامه نشست ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی گفت: صهیونیست‌ها در سال گذشته با حمله به یک کلیسا بسیاری از مردم عادی را به شهادت رساندند.با عملیات وعده صادق ۲، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد که در دفاع از منافع ملی لحظه‌ای درنگ ندارد و پاسخ هرگونه تجاوز را خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: ما اهل جنگ‌افروزی نیستیم، اما در دفاع لحظه‌ای درنگ نداریم، ما با بیانیه‌های مختلف از جبهه‌های و عملیات‌های رزمندگان مقاومت دفاع کردیم، زیرا اعتقاد داریم راه مقاومت همواره ادامه دارد و به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، حزب‌الله زنده است و زنده خواهد ماند.



مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.