اورا: نمی‌خواهم ۳۰ سال منتظر قهرمانی منچستریونایتد بمانم؛ من و فرگوسن هم مقصر وضعیت کنونی هستیم

پارس فوتبال . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۳:۵۲


طرفداری | پاتریس اورا، قهرمان پنج دوره لیگ برتر انگلیس، معتقد است که آینده منچستریونایتد «روشن نیست» و باشگاه قدیمی‌اش بیش از یک دهه در وضعیت «آشفته» بوده است.

به گزارش BBC، آخرین باری که منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر شد، سال 2013 و در آخرین فصل سرمربی‌گری سر الکس فرگوسن بود. اکنون تحت هدایت اریک تن‌هاخ، یونایتد در رده دوازدهم جدول لیگ قرار دارد.

اورا که یک سال بعد از فرگوسن از باشگاه جدا شد، بر این باور است که یونایتد همچنان در حال پرداختن بهای از دست دادن چنین تجربه‌ای در کسب جام‌هاست.

او در گفت‌وگو با BBC Sport NI اظهار داشت:

صحبت درباره یونایتد در حال حاضر همیشه سخت است، چون در گذشته ما برای هواداران، برای نشان باشگاه و برای تاریخ آن بازی می‌کردیم.

اورا با لبخندی اضافه کرد:

من خودم را مقصر می‌دانم، سر الکس فرگوسن را هم مقصر می‌دانم. ما خیلی زود رفتیم و حالا کار برای بازیکنان فعلی دشوار است، چون هیچ الگویی ندارند.

وی افزود:

من درون باشگاه نیستم، نمی‌دانم مشکل چیست. تن‌هاخ به عنوان سرمربی، در تلاش است تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد، ولی کافی نیست. اما موضوع فقط این فصل نیست؛ از زمانی که در سال 2013 آخرین لیگ را بردیم، باشگاه در نوعی آشفتگی قرار داشته است.

در دوران حضور اورا در منچستریونایتد، این باشگاه نیروی غالب فوتبال انگلیس بود. او اکنون معتقد است که نه تنها رقبای همشهری‌شان یعنی منچسترسیتی، بلکه تیم‌هایی مانند لیورپول و آرسنال نیز از آن‌ها پیشی گرفته‌اند.

اورا اظهار داشت:

من آدم مثبتی هستم، اما شرایط سخت است. رقبای ما بهتر از ما شده‌اند و سبک فوتبال بهتری بازی می‌کنند. آینده روشن نیست. این لحظات دشواری است.

وی در ادامه گفت:

لیورپول 30 سال منتظر ماند تا دوباره لیگ برتر را ببرد، حالا 11 سال است که (از آخرین قهرمانی یونایتد) می‌گذرد. من نمی‌خواهم آنقدر طول بکشد. صرف نظر از هر اتفاقی، من تا ابد هوادار یونایتد خواهم ماند اما تماشا کردن بازی‌های یونایتد خیلی سخت شده است.

علاوه بر عملکرد ضعیف در میدان، مالکان باشگاه به دلیل خبر خروج سر الکس فرگوسن از نقش سفیر منچستریونایتد در پایان فصل نیز مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. اورا در این خصوص نیز گفت:

ماجرای فرگوسن را به طور کلی هضم نکردم. گاهی اوقات می‌خواهید حقیقت را بگویید، اما مردم فکر می‌کنند که علیه باشگاه‌تان صحبت می‌کنید و این در حالیست که قصد آسیب زدن به آن را ندارید. وقتی آن اسطوره، آن میراث از دست برود، فکر نمی‌کنم هواداران همچنان دوست شما بمانند.

اورا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپای سال 2008، معتقد است که قهرمانی در جام اتحادیه و جام حذفی که توسط تن‌هاخ به دست آمده، برای باشگاهی به بزرگی منچستریونایتد «کافی نیست». او فکر می‌کند که کمبود جام در سال‌های اخیر نشان می‌دهد زمان آن رسیده که مسئولان باشگاه به یک «بازسازی کامل» فکر کنند.

من آدمی رکی هستم. حتی اگر سرآشپز را به عنوان سرمربی منصوب کنید، من از هر سرمربی حمایت می‌کنم. (تن هاخ) سه سال در باشگاه بوده و بله، او دو جام برده است. اما وقتی شما سرمربی منچستریونایتد هستید، مردم از شما انتظار دارند هر سال لیگ را ببرید. ما باید صحبت درباره گذشته را متوقف کنیم. این دیگر آن یونایتد سابق نیست. ما باید آن را بازسازی کنیم. ویدیو؛ مهارت های برتر پاتریس اورا در لیگ قهرمانان اروپا   

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.