۷ خوراکی آبرسان برای بدن

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱:۴۱


اجتماعی » اجتماعی
166 بازدید
‍ پ

۷ خوراکی آبرسان برای بدن

بدن ما با تغییر فصل برای عبور از تغییرات آب و هوایی ناگهانی و انواع و اقسام بیماری‌های بین فصلی نظیر انواع سرماخوردگی‌ها به آب کافی نیاز دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، تغییر فصل زمانی است که بدن ما برای حفظ سطح آب بهینه نیاز به تنظیم دوباره دارد.

به گزارش تایمز آف ایندیا، در این مطلب به ۷ ماده غذایی اشاره کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند در طول تغییرات فصلی هیدراته بمانید و آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

۷ خوراکی آبرسان برای بدن را بشناسید

خیار: این سبزی یکی از منابع عالی هیدراتاسیون (آبرسانی) به حساب می‌آید که حاوی حدود ۹۵ درصد آب است. خیار کم کالری و سرشار از ویتامین‌های K و C است. این سبزی را می‌توان در سالاد، ساندویچ یا به عنوان یک میان وعده ترد همراه با هوموس یا دیپ ماست میل کرد. طعم ملایم خیار، آن را برای همراهی همه غذاهای مختلف به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است.

کرفس: تقریبا ۹۵ درصد این میوه آب است و در طول تغییرات فصلی یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما است. کرفس همچنین خوبی از فیبر، ویتامین K و پتاسیم است. ساقه‌های کرفس را با کره آجیل بخورید یا آن‌ها را به سالاد اضافه کنید، یا در اسموتی‌ها مخلوط کنید تا به بدن‌تان بیشتر آبرسانی کند.

توت فرنگی: این میوه نه تنها خوشمزه است، بلکه نیاز بدن‌ به آب را نیز تا حد زیادی تامین می‌کند و حدود ۹۱ درصد آب دارد. توت فرنگی سرشار از ویتامین C، منگنز و آنتی اکسیدان هستند. توت فرنگی را به بلغور جو دوسر و ماست اضافه کنید یا از آن به عنوان میان وعده لذت ببرید. همچنین می‌توانید آن را با اسموتی‌های با طراوت ترکیب کنید.

آب نارگیل: این آبمیوه یک نوشیدنی حاوی الکترولیت‌های طبیعی است که آن را به گزینه‌ای عالی برای هیدراتاسیون تبدیل می‌کند. آب نارگیل کالری کمی دارد و حاوی الکترولیت‌های ضروری مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم است. از این آبمیوه به تنهایی لذت ببرید یا از آن به عنوان پایه‌ای برای اسموتی‌ها یا نوشیدنی‌های ورزشی استفاده کنید تا مایعات از دست رفته را در طول فعالیت بدنی جبران کند.

پرتقال: این میوه نه تنها عالی از ویتامین C است، بلکه حدود ۸۶ درصد آب دارد. بخش‌های آبدار پرتقال میان‌وعده‌ای با طراوت را فراهم می‌کند و می‌تواند به هیدراته نگه داشتن شما کمک کند. برش‌های پرتقال را به سالاد اضافه کنید، آن‌ها را در اسموتی‌ها مخلوط کنید یا از آن‌ها به عنوان میان‌وعده برای رفع تشنگی لذت ببرید.

فلفل دلمه‌ای: این سبزی، به خصوص انواع قرمز و زرد آن، از حدود ۹۲ درصد آب تشکیل شده و سرشار از ویتامین‌های A و C است. فلفل دلمه‌ای را می‌توان به صورت خام در سالاد استفاده کرد یا به گوشت و مرغ سرخ شده یا هرنوع غذای برشته‌ای اضافه کرد. بافت شیرین و ترد، فلفل دلمه‌ای را به یک میان وعده لذیذ و آبرسان تبدیل می‌کند.

کدو سبز: این سبزی یکی دیگر از سبزیجات غنی از آب است که حدود ۹۵ درصد آب دارد. کدو سبز کم کالری و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم است. از کدو سبز در سالاد استفاده کنید، آن را به عنوان جایگزین ماکارونی به صورت مارپیچی در آورید یا به عنوان غذای جانبی کبابی کنید. افزودن کدو سبز به وعده‌های غذایی می‌تواند به افزایش هیدراتاسیون (آبرسانی) در طول تغییرات فصلی کمک کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.