با خوردن این مواد غذایی احساس سیری نمی‌کنید

فرارو . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲:۴۴


کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر پر کننده است، بدن شما آنها را خیلی زود هضم می‌کند. این دلیل عمده‌ای است که باعث می‌شود در صورت خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده، همواره گرسنه باشید. زیرا باعث احساس سیری نمی‌شود.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده، پردازش می‌شود و فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی آنها از بین می‌روند. یکی از محبوب‌ترین منابع کربوهیدرات تصفیه شده، آرد سفید است که در بسیاری از غذا‌های حاوی غلات مانند نان و ماکارونی یافت می‌شود. نوشابه، آب نبات و کالا‌های پخته شده که با قند‌های فرآوری شده تهیه می‌شود نیز از کربوهیدرات‌های تصفیه شده محسوب می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، از آن جا که کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر پر کننده است، بدن شما آنها را خیلی زود هضم می‌کند. این دلیل عمده‌ای است که باعث می‌شود در صورت خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده، همواره گرسنه باشید. زیرا باعث احساس سیری نمی‌شود.

برای کاهش مصرف کربوهیدرات تصفیه شده، کافی است غذا‌های سالم و کامل مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل را جایگزین آنها کنید. این غذا‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند. اما سرشار از فیبر نیز هستند، که به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر هستند و باعث نوسانات قند خون می‌شوند. این اتفاق، علت اصلی است که خوردن بیش از حد آنها گرسنگی شما را بیشتر می‌کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.