حمله تند کیهان به مجمع مدرسین حوزه علمیه قم؛ مواضع این مجمع «من‌درآوردی» با حامیان اسرائیل مو نمی‌زند!

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۰۱


حسین شریعتمداری بیانیه اخیر مجمع مدرسین حوزه علمیه قم را همسو با مواضع آمریکا و رژیم اسرائیل دانسته و نوشته: «چه اصراری دارید درباره موضوعی که نمی‌دانید اظهار‌نظر کنید؟!»

رویداد۲۴| روزنامه‌کیهان به خاطر بیانیه اخیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره تحولات منطقه عصبانی است لذا این تشکل سیاسی و مذهبی را «من‌درآوردی» می‌خواند. همچین با اشاره به این بخش از بیانیه که گفته «این مجمع، بازگشت این رژیم به مرز‌های قانونی پیش از تهاجم ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطین را راه‌حل برون‌رفت از این بحران می‌داند» نوشته: «گروه یادشده، تشکیل -بخوانید جعل - رژیم منحوس صهیونیستی را «قانونی»! معرفی می‌کند و به روی خود نمی‌آورد که رژیم وحشی اسرائیل با اشغال نظامی سرزمین فلسطین، قتل‌عام گسترده ساکنان بومی این سرزمین مقدس، آواره کردن میلیون‌ها فلسطینی از وطن خود و‌... هزاران جنایت دیگر که علیه مردم مظلوم این مرز و بوم مرتکب شده‌اند، شکل گرفته و با عنوان جعلی اسرائیل پدید آمده است! کجای این رژیم خونریز و نسل‌کش قانونی است؟!»
روزنام کیهان در ادامه نوشته: «مرز‌های قبل از تهاجم ۱۹۶۷ را از کدام کیسه درآورده‌اید؟! و اگر- در حالی که امروزه کودکان دبستانی هم از این واقعه باخبرند -شما از آن اطلاعی نداشته و نمی‌دانید! چه اصراری دارید درباره موضوعی که نمی‌دانید اظهار‌نظر کنید؟! و البته سؤال دیگری نیز در میان است
و آن، این که چرا راه‌حلی که ارائه کرده‌اید دقیقاً همان راه‌حل مورد نظر آمریکا و اسرائیل و اروپا و برخی از دولت‌های دست‌نشانده منطقه است؟! آیا این همخوانی اتفاقی و تصادفی است؟! اگر چنین است چرا اتفاقاً با دیدگاه قدرت‌های استکباری حامی اسرائیل مو نمی‌زند؟!»

درباره مجمع مدرسین و محققین حوزهٔ علمیه قم چه می‌دانید؟
مجمع مدرسین و محققین حوزهٔ علمیه قم، تشکلی سیاسی مذهبی است که بعد از دوم خرداد ۱۳۷۶ در قم تشکیل و با مشی «اصلاح طلبی» شروع به فعالیت کرد.
چهره‌هایی مثل عبایی خراسانی، موسوی تبریزی، بیات زنجانی و … بنیان‌گذاران این مجمع بودند و اکنون هم اعضای آن که اکنون اکثراً اصلاح‌طلبان است. این تشکل در میان مراجع و برخی لایه‌های حوزهٔ علمیهٔ قم نفوذ دارد و برخی آن را جریان رقیب جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم می‌دانند. این همان موضوعی است که روزنامه کیهان را نگران کرده و سبب نگارش یادداشتی که به آن اشاره شد، بوده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه