شوی جدید آمریکا در ارتباط با «طرح ژنرال‌ها»

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۷:۲۲


«طرح ژنرال‌ها» شامل محاصره و بمباران شدید شمال نوار غزه برای تخلیه کامل این منطقه و کوچ اجباری ساکنان آن به جنوب محور «نتساریم» می‌شود.

در حالیکه از ۱۹ روز گذشته شمال غزه تحت حملات بی سابقه و محاصره شدید تحت عنوان «طرح‌ ژنرال‌ها» قرار دارد، آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که مخالفت شدید خود را با این طرح به اسرائیل اعلام کرده‌اند.

ارتش اشغالگر اسرائیل از 19 روز پیش عملیات گسترده‌ای را در شمال نوار غزه آغاز کرده است؛ اشغالگران از ساکنین خواسته‌اند تا فورا این منطقه را تخلیه کرده و به جنوب غزه بروند؛ در این میان از ورود هرگونه آب و غذا و دارو به این منطقه جلوگیری می‌کنند و همزمان کشتار وحشیانه‌ای را به راه انداخته‌اند.

منابع اسرائیلی و غربی از مدت‌ها پیش از طرحی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» برای تخلیه شمال غزه و کوچاندن 400 هزار جمعیت آن به جنوب محور «نیتساریم» خبر داده بودند که طی هفته‌های اخیر این طرح به مرحله اجرا در آمده است. محور نیتساریم جاده‌ای است که در ماه فوریه سال گذشته در جنوب شهر غزه ساخته شد تا نوار غزه را به دو بخش شمال و جنوبی تقسیم کند.

چندی پیش وبگاه میدل ایست آی در گزارشی نوشت که اجرای «طرح ژنرال‌ها» رسما آغاز شده و ارتش اسرائیل اعلام کرده است که هرکسی در شمال غزه بماند «تروریست» قلمداد می‌شود و کشته خواهد شد.

اکنون و در حالیکه 19 روز از کشتار شدید اهالی شمال غزه می‌گذرد، رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور که روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شده بود، نگرانی خود را بابت «طرح ژنرال‌ها» به اطلاع مقامات اسرائیلی رسانده است!.

در این راستا شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا گزارش داد که آنتونی بلینکن در سفر خود به فلسطین اشغالی از بنیامین نتانیاهو خواسته است در خصوص آن‌چه که از آن با عنوان «طرح ژنرال‌ها» یاد می‌کنند، توضیح دهد.

طبق گزارش سی ان ان، بلینکن از نتانیاهو پرسیده است که آیا طرح «کشتار و محاصره غذایی» در غزه را قبول دارد یا نه. به ادعای این مقام آمریکایی، نتانیاهو به بلینکن قول داده است که این طرح را به تصویب نخواهد رساند.

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا نوشت: «واشنگتن به نتانیاهو گفته است که اسرائیل تلاش دارد شمال غزه را از جنوب آن جدا کند و این راهبرد تهدیدی علیه ساکنان شمال غزه است».

واشنگتن پست نوشت که نتانیاهو نیز به بلینکن گفته است که سیاست اسرائیل هرگز این نبوده، اما او حاضر نشده است تا موضع خود را به طور رسمی اعلام کند.

ادعای نگرانی آمریکا از آن‌چه که در 19 روز گذشته در شمال غزه گذشته و همچنان نیز ادامه دارد، در حالی است که دولت آمریکا هرگز حاضر به محکومیت این جنایات نشده و حتی تمامی مهمات لازم و لوجستیک مورد ارتش اسرائیل را برای ادامه کشتار و محاصره تأمین کرده است./ تسنیم

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.