ارتش صهیونیست آمادگی‌ها برای حمله به ایران را تمام کرده است

پرسون . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۳۶


شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شد: «ارتش آمادگی‌ها برای حمله به ایران و ارتقای وضعیت آماده‌باش در سامانه‌های پدافند هوایی را به اتمام رسانده است.»

به گزارش سایت خبری پرسون، الجزیره به نقل از این شبکه اسرائیلی افزود: «نتانیاهو امشب جلسه‌ای برای بررسی پاسخ به ایران برگزار خواهد کرد و احتمالا این حمله چند روز آتی انجام شود.»

شبکه ۱۲ این رژیم تصریح کرد: «برآورد نهادهای امنیتی اسرائیل این است که ایران برخلاف دفعات گذشته سریع پاسخ حمله اسرائیل را خواهد داد لذا ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت شمار سامانه‌های ضد موشکی تاد به اسرائیل را دوبرابر کند که بخشی از وضعیت آماده‌باش فزاینده برای مقابله با پاسخ ایران است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و نیز ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سامانه تاد محصول شرکت لاکهید مارتین آمریکاست و برای رهگیری موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد طراحی شده است، مهمات آن می‌تواند اهدافی را در فاصله ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری و در ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد.

رهگیرهای این سامانه پدافندی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که موشک‌ها را در داخل و خارج از جو زمین در مرحله نهایی پروازشان هدف گیرد.

توانایی‌های سامانه تاد مشابه سامانه «پیکان -۲» اسرائیل است. بعلاوه اینکه، اسرائیل از سامانه «پیکان-۳» برای بردهای بلندتر، و سامانه برد متوسط تا بلند سامانه «فلاخن داوود» و سیستم معروف «گنبد آهنین» برای تهدیدات کوتاه‌بردتر استفاده می‌کند.

ایسنا

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.