واکنش تند مقام مسئول به ادعاهای اخیر درباره جزایر سه گانه اماراتی ها توهم نزنند!

گسترش نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۹:۱۰


عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر این که جزایر سه گانه متعلق به ایران است، گفت: حاکمیت ارضی ‌ما با هیچ ادعا و حرفی جابه‌جا نخواهد شد.

سید شهاب‌الدین طباطبائی روز چهارشنبه در خصوص ادعاهای مطرح شده نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: جزایر سه گانه متعلق به ایران هستند و حاکمیت ارضی ‌ما با هیچ یک از این حرف‌ها جابه‌جا نخواهد شد.

طباطبائی با بیان این‌که موضوع جزایر سه‌گانه هر از چندگاهی مطرح می شود و ادعاهایی در مورد آن مطرح می‌شود، تأکید کرد: هر ایرانی، نه فقط سیاستمداران و مقامات کشور، همه ایرانی‌ها در مورد جزایر سه‌گانه موضع یکسانی دارند و آن این‌ است که این جزایر سه گانه متعلق به ایران هستند و حاکمیت ارضی ‌ما با هیچ یک از این حرف‌ها جابه‌جا نخواهد شد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: همه مردم پشت این موضع محکم ایستاده‌اند. فرقی هم نمی‌کند اعراب چنین ادعاهایی را مطرح کنند، یا اتحادیه اروپا. این موضوع مشخص و کاملا شفاف است، هم دنیا در مورد این موضوع اطلاعات کاملی دارد، هم در ایران همه بر سر این موضوع با هم متفق هستیم و یکی از موضوعات وفاق همین جزایر سه گانه است.

به گزارش ایرنا، جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد که بر اساس اسناد تاریخی متقن از دوره هخامنشیان تحت حاکمیت ایران بوده‌اند و جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران به شمار می‌روند.

به تازگی اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در بند پایانی بیانیه‌ای مشترک، ادعاهای بی اساس گذشته را در مورد جزایر سه گانه ایرانی تکرار کردند.

اخبار مرتبط

  • سردار نقدی اماراتی ها را با خاک یکسان کرد +فیلم

  • مجلس احساس خطر کرد/ دستور فوری به رئیسی برای ورود به این مناطق

  • کشتی اماراتی با ۳۰ سرنشین در آب‌های خلیج فارس غرق شد

  • رئیسی: ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کند

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه