وزیر خارجه آمریکا: اسرائیل باید کاری برای وضعیت انسانی در غزه کند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۲۹


شفقنا- وزیر خارجه کشوری که اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ غزه است از این رژیم خواست کاری برای وضعیت انسانی در این باریکه کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یک مقام ناشناس آمریکایی گفت: آنتونی بلینکن به نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل باید در زمینه کمک‌های بشردوستانه غزه اقدامات بیشتری انجام دهد. اسرائیل تاکنون اقدامات کافی برای ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه انجام نداده است و ما از اسرائیل خواسته‌ایم تا برای بهبود وضعیت تلاش کند.

این مقام ناشناس افزود: بلینکن درباره وضعیت انسانی غزه با نتانیاهو و دیگر رهبران ارشد اسرائیل که متعهد به عمل به درخواست‌های آمریکا بودند، «گفتگوهای زیادی» انجام داد. گام‌هایی که آنها تاکنون برداشته‌اند کافی نبوده است و ما امروز به صراحت اعلام کردیم که باید تحرکات بیشتری ببینیم. آنها به ما تعهد دادند به درخواست های ما عمل می کنند و هر کاری که می توانند برای برآورده کردن آنها انجام می دهند. ما این تعهدات را جدی می گیریم، اما نتیجه مهم است.

تضمین‌ها و تعهداتی که این مقام آمریکایی در مورد کمک انسانی به غزه از آنها یاد کرده در متن پایانی کنفرانس خبری بلینکن و نتانیاهو نبودند. در گزارش وزارت امور خارجه در مورد این نشست آمده است که بلینکن بر ضرورت افزایش کمک های بشردوستانه توسط اسرائیل تاکید کرده است، در حالی که نسخه اسرائیلی به هیچ وجه به مسائل بشردوستانه اشاره نکرده است.

صحبت‌های بلینکن در مورد لزوم کمک رسانی اسرائیل به غزه درحالی است که این رژیم 43 هزار نفر از مردم این باریکه را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است. این رژیم در حملات بیش از یک ساله خود 85 درصد غزه را با خاک یکسان کرده به طوریکه بیش از 10 هزار جسد در میان آوارها وجود دارد. از سوی دیگر اوضاع گرسنگی به خصوص در شمال غزه وحشتناک گزارش شده است. سازمان ملل گفته فقط در ماه گذشته اسرائیل بارها جلوی ورود کمک‌های غذایی را به غزه گرفته است.

این خبر را در رویترز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه