کارگران شهرداری ایرانشهر در تنگنای مالی/ هرگز سنوات و عیدی دریافت نکرده‌ایم

عصر ایران . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۹:۱۷


کارگران شهرداری ایرانشهر به دلیل مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت ۳ماه حقوق، در تنگنای مالی قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایلنا، عدم دریافت به موقع حقوق، چشم پوشی مسئولان شهری از پرداخت عیدی و سنوات و سایر مطالبات صنفی و ناتوانی شهرداری در پیگیری امور مغفول مانده نیروهای تحت قرارداد، کارگران شهرداری ایرانشهر را در تنگنای مالی قرار داده است.
یکی از این کارگران در تماس با ایلنا گفت: از مرداد ماه سال جاری حقوق کارگران به تاخیر افتاده و کسی پاسخگوی مطالباتمان نیست. سه روز پیش یک ماه حقوق تیرماه ماه کارگران پرداخت شد. در حالی که نزدیک به سه ماه دیگر هم طلبکاریم، شهرداری به دلیل مشکلات مالی از دو ماه پیش؛ پرداخت اضافه کاری کارگران را قطع کرده است.
وی افزود: مدیران شهری ایرانشهر به کارگران اهمیت نمی‌دهند. در هر موقع از شبانه روز خارج از ساعات کاری احضارمان می‌کنند و باید به محل کارمان برویم، در حالی که از پرداخت اضافه کاری و تعطیل کاری خبری نیست.
به گفته وی؛ درحال حاضر ما کارگران جدا از طلب سه ماهه، برای حقوق حدود ۱۵ تا ۱۶ سال خود هیچ عیدی و سنواتی دریافت نکرده‌ایم. آیا اداره کار خبر ندارد شهرداری به بهانه کمبود منابع مالی، از پرداخت برخی مزایای قانونی کارگران همانند «حق تاهل» و…کوتاهی می‌کند.
طبق اظهارات این کارگر شهرداری ایرانشهر؛ مدیران شهرداری ایرانشهر، موضوع را با ساده‌انگاری به اوضاع اقتصادی کشور مربوط می‌دانند و می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق نداریم.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه