عطارد: هدف از برگزاری هفته تربیت‌بدنی ارائه نسخه مناسب ورزشی و غذایی است

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۳۶


مسئول دپارتمان تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک گفت: هدف از برگزاری هفته تربیت‌بدنی، ارائه نسخه مناسب ورزشی و غذایی است و ارکان‌های مختلف هم در آن تاثیرات مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی عطارد مسئول دپارتمان تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک در آستانه آغاز هفته تربیت‌بدنی در خصوص اهمیت برگزاری این هفته و تاثیر مسائل تغذیه‌ای در سلامت عموم جامعه اظهار کرد:‌ بحث تغذیه، فعالیت ورزشی، و سلامت روان، از مسائلی است که در سلامت یک فرد نقش قابل توجهی دارد. هدف از برگزاری هفته تربیت‌بدنی، ارائه نسخه مناسب ورزشی و غذایی است و ارکان‌های مختلف هم در آن تاثیرات مهمی دارند.

وی ادامه داد: آن چیزی که روی آن تاکید داریم، این است که در هرم غذایی، گروه‌های غذایی را معرفی کنیم و در این راستا درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها هم می‌توانند به ما کمک کنند. همچنین معرفی یک نسخه ورزشی که 4 جز اصلی دارد و تحت عنوان (FITT) تلقی می‌شود و هر کسی با توجه به شرایطی که دارد، طبق چارچوب‌های لازم پیش می‌رود.

عطارد در خصوص اهمیت تغذیه در ورزش گفت: اگر 24 ساعت یک فرد را در نظر بگیرید، 8 ساعت خواب در نظر گرفته می‌شود و در 16 ساعت باقی مانده، یک ساعت و نیم ورزش می‌توان در برنامه روزانه گنجاند. در زمان‌های باقی مانده افراد با تغذیه سر و کار دارند و این نشان می‌دهد که تغذیه چه نقش مهمی در سلامت و وضعیت جسمانی دارد. یک فعالیت ورزشی به اندازه مدت 400 کالری انرژی مصرف کند اما آن چیزی که می‌تواند تنظیم‌کننده وزن فرد باشد، کالری‌های مصرف شده توسط تغذیه‌های روزانه است.

او در پایان گفت: توصیه ما این است افراد که فعالیت ورزشی را در کنار تغذیه مناسب را داشته باشند. در توصیه های بین‌ المللی هر فرد به صورت متوسط باید 10 دقیقه را پیاده‌روی داشته باشد و امیدواریم که سلامت جسمانی و توسعه ورزش در عموم افراد جامعه در شرایط خوبی قرار بگیرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه