گازگرفتگی در یاسوج دختر جوان را روانه بیمارستان کرد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۳۷


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دخترجوان ۱۸ ساله بر اثر گاز گرفتگی در یکی از پانسیون های مطالعاتی شهر یاسوج روانه بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمدامین نیکویی نژاد در این باره به رسانه ها اظهار داشت: این حادثه در یکی از پانسیون های مطالعاتی شهر یاسوج ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه دیروز عصر گزارش شد.

وی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله آمبولانس اورژانس۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد و پس از انجام اقدامات اولیه دختر جوان ۱۸ ساله را جهت ادامه درمان به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت:هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل رعایت نکردن هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که به وفور از سوی هم وطنان صورت می‌گیرد، شاهد روی دادن حوادث ناگواری در این زمینه هستیم.

نیکویی نژاد در پایان گفت:در صورت بروز چنین حادثه‌ای بلافاصله با  اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و در این شرایط، کمک رسانی به زنان باردار، کودکان و سالمندان در اولویت، در  دستمالی مرطوب جلوی دهان و بینی گرفته شود تا اطرافیانی که وضعیت بهتری دارند دچار گازگرفتگی نشوند و تا رسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد گاز گرفته داده نشود تا از آسپیراسیون و خفگی افراد جلوگیری شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه