قوه قضاییه: ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی که اقدام به افشای اطلاعات و انتشار عکس و فیلم بیماران می‌کردند، مسدود شدند

عصر ایران . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۲۱


۳۳۳ صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات انجام شده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، اخیرا انتشار اسناد و اسرار مربوط به بیماران در صفحه برخی از پزشکان و کلینیک‌ها بسیار زیاد شده و حریم خصوصی بیماران را خدشه‌دار کرده است.
مطابق رویه‌های موجود در نظام سلامت کشور، هرگونه اشتراک‌گذاری محتوای تصاویر و فیلم مربوط به بیماران در صفحات مجازی پزشکان نقض حقوق بیماران محسوب می‌شود و مغایر حریم خصوصی افراد است.
همچنین براساس ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه افشای اطلاعات توسط اطبا، جراحان، ماماها، فروشندگان دارو و کلیه کسانی که به واسطه شغل و یا حرفه خود محرم اسرار می‌شود، جرم‌انگاری شده است و مشمول مجازات است.
در همین رابطه تاکنون ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات و قطع ارتباط متخلفین با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور انجام شده است.
در حال حاضر پرونده تخلفات ۲۸۴ از این صفحات در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، پرونده ۲۱ مورد در دادسرای امنیت اخلاقی، پرونده ۲۵ مورد در هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی و پرونده ۳ مورد در دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.