سازمان بازرسی در فرایند جذب اعضای هیئت علمی مداخله نکند

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۱۴


رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصمیم گرفته شد که سازمان بازرسی به‌صورت مستقیم در فرایند جذب اعضای هیئت علمی مداخله نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیصد و چهل و چهارمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی اعضای این شورا، سایر اعضای هیئت عالی جذب، و نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب تأکید کرد که هیئت‌های اجرایی جذب اختیار کامل برای جذب اعضای هیئت علمی دارند و نظارت بر عملکرد آن‌ها در دانشگاه‌ها بر عهده هیئت‌های مرکزی است.

وی همچنین توضیحاتی درباره مواد ۱۵، ۱۶، ۲۰ و ۲۱ دستورالعمل رسیدگی به شکایات ارائه کرد و هشدار داد که دانشگاه‌هایی که مصوبات ماده ۱۵ را اجرا نکنند، به سازمان بازرسی معرفی خواهند شد.

در ادامه، موضوع معرفی دکتر جلیل حسینی به‌عنوان دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تأیید قرار گرفت و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شدن ارجاع شد. همچنین، سه پرونده مربوط به متقاضیان ماده ۱۵ که در کمیته رسیدگی به شکایات بررسی شده بود، تأیید شدند.

در این جلسه، ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده‌های دانشگاه‌ها به‌صورت عمومی مورد بحث قرار گرفت. پس از بررسی دلایل قانونی و با در نظر گرفتن نقش نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفته شد که سازمان بازرسی به‌صورت مستقیم در فرایند جذب اعضای هیئت علمی مداخله نکند، اما در موارد خاص با هماهنگی هیئت‌های مرکزی جذب تصمیم‌گیری نماید.

همچنین، مقرر شد که پرونده‌های جذب متقاضیان بالای ۴۵ سال در مؤسسات غیرانتفاعی در هیئت مرکزی جذب وزارت مربوطه بررسی و تصمیم‌گیری شود.

در پایان جلسه نیز تصمیم گرفته شد که نحوه نقل و انتقال اعضای هیئت علمی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان هیئت عالی جذب، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و دستورالعمل آن تدوین شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه