بریکس، نوعی اعلام نارضایتی از راهبری بانک جهانی توسط غرب است

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۰۷


وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور گفت: حضور فعال ایران در رکن اقتصادی و مالی بریکس فرصت‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی کشورمان با ۹ کشور دیگر فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصادی و امور دارایی کشور، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد که به همراه رئیس جمهور در اجلاس سران بریکس در روسیه شرکت کرده است، گفت: همکاری‌های بریکس به عنوان دور جدیدی از همکاری‌های جنوب -جنوب، در کنار محورهای سیاسی امنیتی، فصل نوینی از روابط اقتصادی و مالی را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: بانک توسعه نوین (NDB) و صندوق ذخیره مشروط (CRA) بریکس سمبل نارضایتی اعضای بریکس از عملکرد نهادهای مشابه آنها یعنی به ترتیب بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است که عملاً توسط آمریکا و غرب راهبری می‌شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور تاکید کرد: فرق این دوره با ۶ دهه پیش که همکاری‌های جنوب -جنوب شکل گرفت ولی نتوانست در مقابل قدرت اقتصادی غرب به رهبری آمریکا توفیق زیادی پیدا کند در این است که کشورهای پیشتاز بریکس در حال حاضر نقش مهمی در اقتصاد جهان دارند. دو کشور چین و هند جز ۵ اقتصاد اول جهان هستند.

همتی افزود: حضور فعال ایران در رکن اقتصادی و مالی بریکس فرصت‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی کشورمان با ۹ کشور دیگر فراهم می‌سازد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.